ממשיכים בסיפורי הניצחון. מחבלי חמאס
ממשיכים בסיפורי הניצחון. מחבלי חמאסצילום: פלאש 90

מאז מבצע עופרת יצוקה מקפיד החמאס להציג חזות של מי שניצח את ישראל, ובמקרים רבים אף מתארים בארגון את תוצאות המלחמה כהנחלת תבוסה לישראל. זו הסיבה שמאמרו האחרון של בכיר חמאס ר'אזי חאמד מעורר תשומת לב שכן הוא קורא לפלשתינים לחדול מהמנהג המגונה הקיים אצל הערבים באופן כללי לתאר תבוסות כניצחונות.

חאמד מוסיף וממליץ לאנשי ארגונו להקים ועדת חקירה לבחינת תוצאות הלחימה באופן אובייקטיבי כפי שעושה זאת ישראל. לטעמו על הערבים להביט אל המציאות נכוחה ולא לכסות עליה בהצהרות חסרות בסיס במציאות שכן התעלמות מהמציאות מובילה להלם מאוחר יותר כאשר היא מתבררת כשונה בתכלית מהאופן בו צוירה על ידי ההנהגה.

"איננו רוצים שסערת רגשות וסיסמאות גדולות ידחקו את העובדות, יתפסו את מקומן וישללו את היכולת לשכנע ולשנות את המציאות הכואבת. רגשות והתרגשויות, סיסמאות, קולות רועשים ועצרות אינם מובילים לניצחון אמיתי, אלא לניצחון מדומה", כתב חאמד במאמרו שתורגם על ידי מכון ממר"י העוקב אחר התקשורת במזרח התיכון.

הוא אף מוסיף וטוען שהתנהלות ערבית מסורתית גורמת לעמידה מול ישראל להיות חלשה יותר בעוד האמת במציאות היא שמאבק מול ישראל מחייב היערכות רצינית ומשמעותית הרבה יותר.

"ביום שבו פלשה ישראל ללבנון בשנת 82 והגיעה עד לעומק הבירה בירות, ואחר כך גירשה את אש"פ עד אחרון חייליו כינינו זאת ניצחון ועמידה איתנה מיתולוגית. ביום שבו שבה והעזה ישראל ופלשה ללבנון בשנת 2006 בעזות מצח וזלזול, הרסה את התשתית ואילצה את חזבאללה לחתום על הסכם שבו מתחייב הארגון שלא לשגר טילים לצפון ישראל כינינו זאת ניצחון והשמענו את הסיסמה: 'חלף עידן התבוסות והגיעה תקופת הניצחונות'. ביום שבו קראה ישראל תיגר על העולם כולו והעלתה באש את כל עזה וביצעה בה פשעים ואחר כך פלשה אליה ביבשה וזרעה בה חורבן והרס כינינו זאת ניצחון", הזכיר ותיאר חאמד.

בדבריו הוא מטיח בפני קוראיו: "אין לנו העוז האמיתי להודות בשגיאותינו ואנו מכסים זאת בתמונה ובקול. היכן האמינות אם האמת נעלמה או שהיא חלקית או עטופה בנייר צלופן".