בועז שבו
בועז שבו

שבע שנים לאחר שאשתו ושלושת ילדיו נרצחו בפיגוע רצחני ביישוב איתמר שבשומרון, זכה בשבוע שעבר בועז שבו ל"נס משמים": אשתו השנייה ילדה לו שלישייה - שני בנים ובת. הרכים הנולדים מאושפזים כעת בפגייה של בית החולים תל השומר.

לפני כשנתיים נישא בועז בשנית וכעת נולדה להם שלישייה. לערוץ 7 הוא מספר על הנס, "יש פה סמליות גדולה איך שהקב"ה מזמן תהפוכות של דברים פתאום לקבל שלישיה בהפתעה כנגד השלושה שהלכו זה ממש אושר גדול".

לדבריו הדרך הטובה להשתקם היא באמצעות בנייה, "אף פעם אין שיקום של 100 אחוז ותמיד מלווה אותנו החוסר של האמא ושלושת הילדים אבל אתה מרגיש שאתה ממשיך בדרך הנכונה, כולם קיבלו את הנישואין השניים באושר ובהתרגשות גדולה".

בועז עבר בשנים האחרונות להתגורר בקדומים, "הבית שלנו באיתמר נשרף ועברנו לקדומים, שש שנים הייתי לבד עם הילדים וב"ה זכיתי לחתן שניים מהם ואני כבר סב לארבעה נכדים, ההחלטה להתחתן לא הייתה קלה לא לי ולא לילדים, ואף אשה לא תוכל להיות תחליף לאמא שלהם, אבל המסר לאויבינו הוא פשוט כמה שתנסו להשמיד אותנו, אנחנו רק נבנה יותר, זהו תהליך הריפוי של הנפש בעזרת בנייה כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

"בשבע השנים האחרונות העבודה הייתה מאוד לא פשוטה אבל ניסיתי להשאיר את הקשיים בצד, כי לדעתי חמישים אחוז מהבעיות הם בהיבט הפסיכולוגי ואם אתה מחליט להשאיר אותם בצד זה מאוד עוזר. כל אדם אסור שהוא יתייאש כי תמיד בסופו של דבר יש נקודת אור בפסגה גם אם קשה לטפס עליה", מוסיף בועז.

הטרגדיה של משפחת שבו התרחשה ב-20 ביוני 2002, בעיצומה של האינתיפאדה השנייה. מחבל חמוש חדר לאיתמר ופתח באש לכל עבר. כאשר הגיע לבית משפחת שבו, פרץ לתוכו ופתח באש רצחנית שממנה נהרגו האם רחל (40) ושלושה משבעת ילדיהם - נריה (15) צביקה (12) ואבישי(5). שני ילדים נוספים נפצעו.

יוסי טוויטו (40), ששימש מפקד כיתת הכוננות של איתמר, נורה אף הוא למוות כשהגיע לבית המשפחה בניסיון לעזור. כוחות צה"ל ומג"ב הצליחו לחלץ מהמקום תחת אש את שני הילדים הפצועים. המחבל עצמו נורה ונהרג.

הסיפור ריגש אז את כל המדינה, שכאבה את כאבם של האב בועז וארבעת ילדיו שנותרו בחיים.

סרט שעשתה בוגרת אולפנת כפר פינס על עשהאל בנו של בועז שנפגע קשה בפיגוע:

הסרט עשהאל