יחרים. בן ארי
יחרים. בן אריפלאש 90

ראש המועצה המקומית קרני שומרון, הרצל בן ארי, הודיע הערב (שני) כי יחרים את הפגישה המיועדת להתקיים מחר בין ראש הממשלה לראשי מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון.

בן ארי הסביר, כי "ראש הממשלה יכול היה להמתין עד לאחר הפגישה איתנו ורק אז לשלוח את הפקחים שלו לאכוף את צו ההקפאה הבלתי מוסרי, האנטי-ציוני והלא אנושי. במקום זאת, בחר נתניהו לדבר איתנו בבריונות, באמצעות סיבוב הפחדה של שוטרי יס"מ וכלי הרס".

בן ארי הוסיף ואמר, כי "נתניהו גמר אומר בלבו להקים מדינה פלשתינית והקפאת הבנייה היא רק צעד ראשון בדרך לשם. במציאות שכזו איני רואה כל טעם להיפגש או להידבר עם מי שפועל כדי להקים חמסטאן נוספת כמו ברצועת עזה - ביהודה ושומרון".

לדבריו, "אני בטוח שחברי להנהגת ההתיישבות ידעו להעביר לראש הממשלה את עמדותיי אלו".

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי ביצעו היום (שני) "פעילות אכיפה" ביהודה ושומרון, בעקבות החלטת הקבינט המדיני-בטחוני להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, ולאחר הנחייה וגיבוי הפעילות ע"י שר הביטחון, אהוד ברק, כך מסר דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

מהמנהל האזרחי נמסר, כי לפעילות האכיפה קדמו דיונים והיערכויות של כלל גופי הביטחון לרבות צה"ל, משטרת ישראל ומג"ב, אשר לקחו גם חלק בפעילות.

כוחות הביטחון ופקחי המנהל האזרחי סיירו ב-30 ישובים בכל אזור יהודה ושומרון. במהלך הפעילות חולקו כ-50 צווי הפסקת עבודה והוחרמו ארבעה כלי ציוד מכני הנדסי אשר שימשו להכשרת שטח וקידוח יסודות.