הפורום המשפטי למען א"י פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטין, בבקשה למנוע מבכירת הפרקליטות עו"ד דנה בריסקמן לעסוק בעתירות ארגוני הקרן החדשה לאחר שזכתה במילגה מהקרן.

בארגון ציינו כי "בריסקמן בוגרת תוכנית ההכשרה למשפטנים של הקרן החדשה לישראל, שמימנה לה את הלימודים בארה"ב לתואר שני וגם העניקה לה מילגת קיום, לאחר מכן עבדה במסגרת התוכנית באגודה לזכויות האזרח, אחת העמותות שקשורות לקרן החדשה לישראל".

לדבריהם, "מבחינה של עתירות ארגוני הקרן החדשה מול המדינה, נראה כי עו"ד בריסקמן כמייצגת את המדינה במקרים רבים תומכת בתשובתה לבג"צ בעמדות העותרים, ובעצם מייתרת את הדיון בבית המשפט".

עוד טענו כי "למרות הזמן הרב שחלף מאז סיימה את עבודתה באגודה לזכויות האזרח, העידה על עצמה ממש בשנה האחרונה כי היא מושפעת עד היום וקשורה לתוכנית המשפטנים ולאגודה".

בארגון צטטו מספר הבוגרים של תוכנית המשפטנים של הקרן החדשה, שהופיע בשנה שעברה (באנגלית) לרגל מלאת 25 שנה לתוכנית, מצוטטת עו"ד בריסקמן שהניסיון שרכשה במהלך השתתפותה בתוכנית המשפטנים ובעבודתה באגודה לזכויות האזרח משפיעים על חייה עד היום כאדם פרטי וכעובדת מדינה: "התוכנית הרחיבה והעמיקה את הידע והמודעות שלי לסוגיות של זכויות אדם, והשפיעה באופן מובהק על חיי המקצועיים לאחר מכן". ואף זאת: "החוויות שצברתי במהלך התוכנית משפיעות על חיי עד היום. כעובדת מדינה אני רגישה מאוד לענייני זכויות אדם, ועושה את המיטב כדי לקדם אותם בתחומי אחריותי".

"ברור לכל מי שקרא מעט לאחרונה על עלילות הקרן החדשה, על אלו זכויות אדם מדברת עו"ד בריסקמן. ב"משפחת הקרן" זכויות אדם תמיד רלבנטיות לאוכלוסיה מסוימת, לעמדה פוליטית מאוד ברורה והטייתן הפוליטית אינה נסתרת כלל. על פניו, נראה כי מראית העין הציבורית והחשש למחויבות כפולה, מחייבים כי עו"ד בריסקמן תחדל מכל מעורבות בעתירות של גורמים הקשורים לקרן החדשה לישראל, הוסיפו.

לטענתם, "יש בעיה מובנית בכך שעו"ד בריסקמן, שעבדה באגודה לזכויות האזרח ושמצהירה על מחויבותה לאג'נדה שלה, ולכאורה גם לאג'נדה של ארגוני-בת של הקרן החדשה לישראל, אמורה לייצג את המדינה בעתירות שמגישים הארגונים הללו, ואף לקבוע את מדיניות התגובה של המדינה ביחס אליהן".

לסיום כתבו, "אבקשכם לבחון את הדברים ולהורות למנהלת מחלקת הבגצים ולעו"ד בריסקמן להמנע מהופעות ומטיפול בעתירות אלו.אמון הציבור בנקיון הדעת של העושים בשירות הציבורי בעיקר בנושאים כה רגישים כהגנה על המדינה בפני בית המשפט הגבוה לצדק, חיוני. אמון זה יקר מכדי לאבדו ומציאות כמו זו שנחשפה בתחקיר מקור ראשון, פירושה אובדן האמון והתרסקותו".