תמיר
תמיר

האלוף במיל' ישראל זיו לשעבר ראש אגף מבצעים בצה"ל אומר בראיון לערוץ 7 כי דווקא בעת הזאת הרמטכ"ל חייב להשאיר את תא"ל צ'יקו תמיר בשרות בצה"ל, "אני סבור שצה"ל והמציאות האסטרטגית מחייבת אותנו להחזיק את הקצינים הטובים ביותר ותא"ל תמיר הוא אחד מהם".

לדבריו תא"ל צ'יקו תמיר הוא האיש שצריך להתמודד עם האתגרים של מדינת ישראל בשנים הקרובות, "צ'יקו חשוב לביטחון המדינה ולמרות התקלה או הכשל בהתנהגותו, לצה"ל יש אחריות לאומית שלא לוותר על אנשים כאלה. צ'יקו הוא מנהיג בלתי רגיל, הן ברמה המקצועית, בקור הרוח וברמה המבצעית היוצאת דופן. צה"ל צריך אנשים כמוהו בזירות המסובכות והמורכבות של מדינת ישראל".

האלוף במיל' זיו אומר שקשה לו לבקר את החלטת הרמטכ"ל, אבל הוא חושב שהרמטכ"ל טעה, "קטונתי מלשפוט החלטה של רמטכ"ל שמקבל החלטה באור של אספקטים רחבים, אבל פה מדובר על משהו אקוטי, כי בצל כל המתחים שעומדים מאחורי שיקול כזה, צריך לזכור את השיקול, שבסוף אנחנו צריכים קצינים כמוהו בתוך הצבא, המערכת הצבאית צריכה להראות עמידות, מה לעשות ולא כל הקצינים מושלמים".

לדבריו זה נדיר למצוא אנשים כמו תא"ל תמיר, "משהו קורה בצה"ל בשנים האחרונות, יש שינוי של סגנון בהנהגה, חלקו לטובה וחלקו לא לטובה, צ'יקו עשוי מהחומרים הפיקודיים שבעזרתם צה"ל הצליח להתמודד עם האתגרים המורכבים".