ברזני ופיינשטיין
ברזני ופיינשטייןאתר 'אם תרצו'

בשיחה מיוחדת ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל סיפר ביומן ערוץ 7 אליעזר בן עמי על רימוני היד שהכין והחדיר לתא עולי הגרדום של מאיר פיינשטיין ומשה ברזני שפוצצו עצמם זמן קצר טרם עלותם לגרדום.

בן עמי מספר על הסכמתו של משה ברזני לתכנית 'תמות נפשי עם פלישתים' שתכליתה הייתה להשליך מטען חבלה אחד על השוטרים הבריטיים ואחר להתאבד. הוא מספר על ההתבלטות באופן הביצוע ועל היום בו העלה הוא עצמו את רעיון העברת חומרי הנפץ לברזני ופיינשטיין בתוך תפוזים. הוא מספר כיצד שכנע את האחראי על אסירי הלח"י בכלא שהדרך הטובה ביותר תהיה רימון בתוך תפוז, וכיצד ניצל את התנאים הנוחים יחסים שניתנו לו כספרן הכלא כדי להכין את הרימונים.

שלב אחרי שלב מספר בן עמי על הכנת הרימונים במקביל להמתנה לאישורו של בגין, מנהיג האצ"ל, לביצוע ההתאבדות הכפולה. בהמשך הוא מספר על פרטי ליל ההתאבדות שכמעט ובוטל בשל חשש מהתייבשות קליפת התפוזים, ועל ההחלטה שלא לבצע את המעשה בנוכחות הרב שהגיע למקום לרגעי עלותם לגרדום, ובסופו של דבר גם על הרגע בו שמע מתאו בין אחת לשתיים אחר חצות הלילה את הדי שתי ההתפוצצויות בזו אחר זו, ואמר לאחראי עליו 'הם פוצצו עצמם'.