התרסקות מטוס, ארכיון
התרסקות מטוס, ארכיוןפלאש 90

משה מנורה, תושב שיקגו, יהודי כבן 74 ושלוש נכדותיו, ישראליות תושבות ירושלים, נהרגו הלילה בתאונת מטוס אותו ביקש הסב להטיס עם נכדותיו ונכדו. בטרגדיה, שאירעה בשעה חמש וחצי שעון ארה״ב, נפצע קשה כשהוא שרוף בכל גופו נכד נוסף של הסב. אחת הנכדות היא בת בתו, ושתי האחרות הם בנות של בנו.

מארגון זק"א שכוחותיו הגיעו גם הם למקום נמסר כי ההרוגים הם: הסבא משה מנורה בן 74. נכדתו שרה קליין בת 17. נכדתו רבקה מנורה בת 17. נכדתו רחל מנורה בת 15. הניצול הפצוע הוא אחיהם יוסי מנורה בן 13.

כוחות החילוץ שהגיעו למקום ההתרסקות חילצו את האח הפצוע, כאמור במצב קשה, החלו בטיפול רפואי ראשוני במקום ולאחר מכן העבירו אותו לטיפול רפואי בבית החולים.

צוות מתנדבי זק״א ארה״ב ובסיוע הרב יעקב מאיר מארגון ״מתעסקים״ יצאו לזירת האסון, כמו גם בטיפול בשחרור ובהעברת הגופות. עדיין נמשכת הפעילות בוויתור על נתיחת הגופות.

צוות מתנדבים בארץ בראשות יו״ר זק״א יהודה משי זהב, ריכזו את הטיפול בהודעות למשפחות בארץ ובאיסוף ממצאי זיהוי להצלבה ובתיאומים מול חדר המצב של משרד החוץ וקונסולית ישראל בשיקגו גב׳ שושי.

הסב ביקש להטיס את נכדיו במטוס כחלק מטיול וההתרסקות התרחשה בנסיבות שלפי שעה אינן ברורות. חוקרי המשטרה המקומית בוחנים את הממצאים בניסיון לאתר את הגורם לטרגדיה.

http://www.youtube.com/v/oVa-Ed8gvsM