ברק דאג. שפטל
ברק דאג. שפטלפלאש 90

עו"ד יורם שפטל שמח על המפלה של העיתון ידיעות אחרונות שחדל מאתמול להיות העיתון הגדול במדינה, "זו הבשורה הכי מרנינה שיש, ידיעות אחרונות תיפקד כמו פשקוויל, הכותרות הצעקניות שלו, ההתנפלות על אנשים וחוגים וכל מי שלא מצא חן בעיניו - זה לעיתים הזכיר לוח מודעות".

לדבריו הגיע הזמן שידיעות אחרונות ירד מהמפה, "במשך דור וחצי הם הובילו קו פוסט ציוני מובהק. ידיעות בראשות ארנון מוזס הגן על האינטרסים הכלכליים שלו וכשעיתון כמו ישראל היום הפריע לו הוא ניסה לחסל אותו באמצעות הצעת חוק, הם לא התביישו לנגח בו משיקולים כלכליים מושחתים שאין למעלה מהם".

בנוסף הוא מקווה שידיעות ימשיך לרדת, "העובדה שמהיום הם לא יכולים להתהדר בתואר העיתון של המדינה, אני משוכנע שזה יקטין להם את הקף המודעות ויאלץ אותם להוריד מחירים. ידיעות אחרונות מופץ היום במאה חמישים אלף עותקים, מעריב שישים אלף והארץ חמישים אלף, העיתון ישראל היום מופץ בשלוש מאות אלף עותקים, הוא גדול בחמישים אחוזים משלושת העיתונים וזה אומר משהו".

לדבריו עיתונים רבים פסקו להיות רלוונטיים דווקא בגלל שהם הפסיקו להיות לאומיים, "עיתון מעריב היה עד אמצע שנות השבעים השליט הבלתי מעורער, הוא היה עיתון לאומי מובהק חלק מההידרדרות שלו נבעה מכך שהוא פסק להיות לאומי".