משפחות, שגורשו מגוש קטיף, נכנסו החודש לביתם החדש בנצרת עילית. הם הגיעו לעיר כחלק מגרעין של תלמידי ישיבת "תורת החיים" על מנת לחזק את תושבי נצרת עילית.

אחת המשפחות סיפרה כי מאז שהגיעה לעיר זכתה לברכות רבות על המהלך מצד עשרות תושבים בנצרת עילית. "עם ישראל מעריך אותנו ושמח על בואנו, וזה משמח גם אותנו" אמרו המגורשים.

תושבים סיפרו שעם הגיעם של המשפחות התחזקה בעיר הרגשת הגאווה היהודית, השמחה והביטחון. "ממש מחמם את הלב לראות משפחות צעירות מגוש קטיף שהגיעו לחזק את העיר, ומתחברות לכל תושבי העיר".

בנוסף מאות בני נוער, חברי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי הגיעו לנצרת עילית ולערד לחגוג את שמחת תורה ברחובה של עיר עם התושבים.

התושבים הגיבו בשמחה רבה ועשרות רבות מהם הצטרפו לריקודים והסתובבו עם הצעירים ברחובות ובבתי הכנסת. בנצרת עילית, קולות השמחה הגיעו עד נצרת תחתית.

בהקפות השניות במוצאי החג השתתפו למעלה מ-2000 בני אדם. רבים מהתושבים הצטרפו למעגל הריקודים, כשהם מניפים בגאווה דגלי ישראל. באירוע השתתפו גם תלמידי ישיבת ההסדר החדשה בעיר, וחניכי בני עקיבא מהעיר וסביבתה.

כמו כן, עשרות נהגים נלהבים צפרו לצועדים מרכביהם.

רבה של נצרת עילית, הרב ישעיהו הרצל, הודה לכל הצעירים שהגיעו לחזק את העיר בחג וציין לשבח את מגורשי גוש קטיף מ'יד בנימין' שהחליטו להמשיך בעשייה הציונית ועברו לגור בנצרת עילית. הציבור הגיב במחיאות כפיים סוערות.

ראש העיר, שמעון גפסו, שעוסק רבות בחיזוק הרוח היהודית בעיר, בירך את כל הנוכחים, והודה לצעירים והמשפחות שהגיעו מבחוץ.

יוסף סרמונטה, חבר ההנהגה הצעירה, אמר כי "חיזוק הערים המעורבות הוא נושא חשוב מאוד וגורלי למדינת ישראל. אנחנו נהיה בכל מקום שיידרש".

בהנהגה הצעירה מספרים כי השנה הוחלט לפצל את השמחה לשני מקומות - לשתי ערים - אחת בנצרת עילית ואחת בערד.