חיילי ההסדר בגיוס האחרון
חיילי ההסדר בגיוס האחרוןאיגוד ישיבות ההסדר
בשבוע  האחרון, הגיעו כ-75 תלמידי ישיבות המשתתפים במסלול החדש של ההסדר- "שילובים" ליום הכנה לקראת שירותם הצבאי אשר יתחיל בעוד כחודש וימשך כשנתיים. התלמידים החדשים צפויים להשתלב בחטיבת גבעתי, בחיל  החימוש ובחיל האיסוף הקרבי לאחר שהתחיילו בתל השומר ביום ה'.



לאחרונה אושר על ידי צה"ל ואיגוד ישיבות ההסדר מסלול חדש לצעירים המעוניינים לשלב בין שירות צבאי ללימודים תורניים.  התכנית "שילובים" אשר כוללת שנתיים בשירות צבאי ושנתיים בספסלי הישיבה, תסייע לצה"ל להתמודד עם המחסור בכוח אדם ועם הירידה באחוזי הגיוס של האוכלוסייה הכללית בישראל.



בחודש הקרוב המחזור הראשון של "שילובים" יתחיל את דרכו במערכת הצבאית לאחר שהסתיימה שנת הלימודים הראשונה בישיבה. שירותם הצבאי של חיילי מסלול "שילובים" יימשך כשנתיים ובמטרה להיערך ולהתכונן לגיוסם הקרוב, נערך אתמול בתל השומר יום הכנה לתכנית.



ליום ההכנה בבקו"ם הגיעו בשבוע שעבר כ-75 התלמידים המשתתפים בתכנית החדשה, שם שמעו הרצאות והשתתפו בתדריכים רבים: תדריך ממנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר- איתן עוזרי, פרטים על  תנאי ת"ש בשירות פעיל,  תדריך רמ"ד בני"ש, שיחה של הרבנות הצבאית, כללי השילוב הראוי והצגת התפקידים והמסלולים השונים בהם ישתלבו החיילים החדשים. בסוף יום ההכנה, בירך את תלמידי ההסדר, הרב צפניה דרורי – ראש ישיבת ההסדר קרית שמונה.



תלמידי מסלול שילובים צפויים להשתלב, כאמור בגיוס  הקרוב בחטיבת גבעתי, בחיל  החימוש ובחיל האיסוף הקרבי וכבר ביום חמישי האחרון התחיל  בבקו"ם מערך החיול של אותם תלמידים. לאחר השירות בצה"ל יחזרו התלמידים לספסלי הישיבה לעוד שנה של לימודים תורניים. יש לציין כי במהלך שירותם הצבאי, החיילים המשתתפים במסלול "שילובים" כפופים לאותם נהלים ויהנו מסביבה תורנית ותומכת בדומה לכלל חיילי ההסדר ואף יותר מכך.  



במקביל לתכנית החדשה, מסלול ההסדר המסורתי ממשיך להתקיים במתכונתו הרגילה: לימוד תורה בישיבה במשך שלוש וחצי שנים ושירות פעיל בצבא של שנה וחצי. איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר מסביר כי ישנם צעירים רבים אשר מעוניינים בלימודים בישיבה בתקופה קצרה יותר ובשירות צבאי יותר משמעותי:



"מסלול זה נותן מענה לצורך שהיה קיים בנוף של גיוס בני ישיבות. עם פתיחתו, אוכלוסייה שלמה של תלמידים שנרתעו בעבר מאורך המסלול או מתקופת הלימוד המשמעותית בישיבה, השתלבו במסלול הסדר חדש שמותאם לצרכיהם", אומר עוזרי.



יש לציין כי כמות התלמידים במסלול "שילובים" במחזור השני כבר הכפילה את עצמה ועומדת כיום על כ-150 תלמידים.



איתן עוזרי מוסיף כי דרך המסלול החדש יחד עם המסלול הרגיל, ישיבות ההסדר ממשיכות לתת מענה לבני תורה אשר מעוניינים לשלב לימודים רציניים ומעמיקים בישיבה יחד עם שירות צבאי משמעותי במיטב יחידות הקרביות בצה"ל.