האם ישראל תביס את איראן... בשחמט?יוני קמפינסקי

ישראל שברה הבוקר בשעה 6:00 את שיא גינס למשחק שחמט סימולטאני, באירוע שאורגן על ידי הסוכנות היהודית והאיגוד הישראלי לשחמט לציון 20 שנה לעליה מברית המועצות לשעבר. רב אמן אליק גרשון, בן 30, עולה ותיק מאוקראינה, שיחק מול 525 שחקנים וניצח 86% מהם.



המשחק נמשך מעל 18 שעות ובמהלכן ניצח רב אמן גרשון 454 מהשחקנים. 58 משחקים הסתיימו בתיקו ועוד 11 משחקים הסתיימו בהפסדים (עוד 2 שחקנים נפסלו במהלך המשחק). המשחק האחרון התנהל מול תלמידת שבח מופת דריה ציבולסקי בת 13. תושבים המתגוררים בסמוך לכיכר רבין יצאו למרפסות והריעו לאליק לקראת שבירת השיא. נציג חברת גינס, מר ג'ק ברוקבנק, שהגיע במיוחד מחו"ל,הכריז על שבירת השיא האיראני והעניק את התעודה לרב אמן אליק גרשון.



בתום המשחק הודה רב אמן אליק גרשון לסוכנות היהודית ולאיגוד השחמט שהעניקו לו את ההזדמנות לשבור את שיא גינס. הוא ציין כי הוא נרגש להביא את הכבוד הזה למדינת ישראל והוסיף כי הופתע מרמתם הגבוהה של ילדים צעירים ששיחקו מולו ונותרו במשחק עד השעות הקטנות של הלילה.



שיא גינס הקודם למשחק שחמט סימולטאני בו מתמודד שחקן אחד בו זמנית נגד מספר רב של שחקנים, הוחזק מאז אוגוסט 2009 בידי השחמטאי האירני מורטזה מהג'וב שהתמודד נגד 500 שחמטאים. כדי להשיג את השיא העולמי היה חייב רב אמן גרשון, ששיחק מול 525 שחקנים, לנצח לפחות 80% מהם והוא אכן ניצח 86% מהם.



יותר ממיליון עולים הגיעו ארצה ב- 20 השנים האחרונות מברה"מ לשעבר בסיוע הסוכנות היהודית. האירוע נועד לציין את תרומתם של העולים לחוסנה של מדינת ישראל ולקידום הכלכלה, המדע, הרפואה, התרבות והספורט. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי ויו"ר איגוד השחמט, אביב בושינסקי, שהשיקו את המשחק, שיבחו את השחקנים, בהם גם עולים רבים מברה"מ לשעבר. כל השחקנים הם שחמטאים רשומים ומדורגים באיגוד השחמט הישראלי.