בית אל
בית אלפלאש 90

דיון סוער התקיים הבוקר (שני) בבג"ץ על רקע עתירת ארגוןן השמאל הקיצוני "יש דין" להפסיק את בנייתם של חמש דירות, לטענתו, ע"י שכונת ניצנית בישוב בית אל בבנימין.

השופטת דורית ביניש מתחה ביקורת על המדינה שלא פעלה להריסת המבנים ומסבירה זו ב"סדרי עדיפויות". "סדרי עדיפויות זו מילת קסם, הם אף פעם לא הופעלו. איפה מתקיימים סדרי העדיפויות שלכם שכל שבוע אתם מדברים עליהם?".

עו"ד עקיבא סילבצקי, המייצג את עמותת רגבים, טען כי קיים ספק גדול באשר לאמיתות מסמך הירושה וכי יש חשד כי הוא מזוייף, "אנו מצטרפים לעמדת המדינה זה לא המקרה שיש לשנות את סל העדיפויות. יש לשים לב לעובדות, מצד אחד חברי אומר כי יש צו ירושה אך בתוכו כתוב שהוא מ – 83 אז איך אפשר לתקן צוואה כשהשנה 83 כתובה גם כן. אני מתפלא על עמדת המדינה".

סילבצקי הוסיף "המוכר זייף את המסמכים ועל פי זה נעשתה בניה. למועצה אין התקשרות עם מישהו בדבר הזה. מדובר בתפיסה צבאית ואין לנו סמכות חוקית לבוא ולאכוף את החוק. למועצה ניתנה סמכות לתת היתרי בנייה ולא נתנו. הצווים לא ניתנו על ידי, מי שממונה על האכיפה זה רק הצבא. לפי בדיקה שלי אני לא מכיר היתר בנייה שנדון בועדה. אני לא יודע אם ניתן, זה בוודאי טעות, אנחנו לא מוציאים היתרים כאלה. היום אנחנו עוסקים בשאלת האכיפה ובוודאי שאין לנו סמכות לאכוף".

עו"ד סילבצקי הזכיר לשופטים כי בשטחי C יש 8000 מבנים מוכרים של פלסטינים ויש עוד 16000 שלא הוצאו להם צווים בכלל.  השופט מלצר בתגובה התחייב כי האכיפה תהיה שיוונית וקרא לנציג המועצה המקומית בית-אל שלא לחבר את הבתים לתשתיות.

השופטים הוציאו צו ביניים המחייב את המדינה לדאוג שהמבנים לא יחוברו לתשתיות ולא יאוכלסו.