סגן הרמטכ"ל גנץ
סגן הרמטכ"ל גנץ
עם ההחלטה על מינויו של האלוף בני גנץ לרמטכ"ל הבא של צה"ל גורמים בימין מביעים דאגה לנוכח ההיסטוריה הבעייתית של גנץ וההתבטאויות הזכורות מהעבר כלפי הימין.
 
בראיון לקובי פינקלר עם מינוי לסגן הרמטכ"ל הביע את חששו ממאבק הימין בצה"ל לאור תוכנית העקירה בה נטל חלק צבא הגנה לישראל.

"אני חושב שמה שקורה לנו בחודשים האחרונים, מבחינת היכולת של הצבא למלא אחר החלטות ממשלת ישראל, יותר מסוכן מכל רקטה שתעוף. חלק מאיתנו אינו מקפיד לקבל את סמכות ממשלת ישראל ביחס לפעולות הצבא".



- אתה מודאג מתופעת הסרבנות? "אני מוטרד יותר מהחוסן הלאומי שלנו ומהיכולת שלנו להתקיים כחברה שהחוסן והאחדות שלנו יהיו הנושא המרכזי בה. חשיבות החוסן יותר קשה והיא יותר חשובה מבעיות שיש לנו היום ויהיו לנו בעתיד במזרח התיכון. אני חושב שאנחנו לא יכולים לקבל כל מקור סמכות מלבד זה של הממשלה"



- בתקופתך לא היתה סרבנות? גם בלבנון היו קצינים סרבנים?  "הייתי מ"פ בפינוי ימית וכולם עשו שם את העבודה שנדרשה מהם. לחמתי בלבנון, אחר כך , בקרית ארבע ובקרית שמונה ואין לנו שום דרך אחרת אלא לקיים את החלטת הממשלה. כשאנחנו נפקשש את העניין של האחדות הנגזרת מהעניין הזה נפספס את כל העניין הציוני. תמיד התנגדתי לכל סוג של סרבנות. לא הכרתי בעניין הזה משום סוג שהוא. כשהיו קצינים או חיילים שסירבו, הם נענשו במלא חומרת הדין. אני חושב שזה חמור מאוד. יתרה מכך, אני חושב שהיום הדברים מקבלים כביכול גיבוי מוסרי לתופעה זו. זה מעלה חוסר נוחות ונזק וזה מתחיל להיות מסוכן ואסור שזה יקרה".

ראשי יש"ע ראו בחומרה את דבריו. דובר מועצת חוף עזה לשעבר, ערן שטרנברג אמר בתגובה: "דברי ההסתה הפרועה של בני גנץ מסוכנים יותר מפעילות הימין ורקטת החיזבאללה גם יחד. לצערי אנחנו עדים להסתה מערכתית כנגד ציבור המתיישבים שהתחילה ב"לשבור להם את העצמות" המשיכה ב"לקצץ להם את הידיים" והשיא היום בפנינה של האלוף גנץ". 

עוד עדכונים וחדשות - הצטרפו לערוץ 7 גם בפייסבוק