הרב יעקב יוסף
הרב יעקב יוסףפלאש 90

הרב יעקב יוסף קיבל אמש (חמישי) צו מעצר בשל הסכמתו לספרו של הרב יצחק שפירא, 'תורת המלך'.

הרב יוסף הגיב הלילה לצו שקיבל. "התורה עומדת לחקירה ואיני מתכוון לשתף פעולה עם חקירה על ספר שכולו תורה", אומר הרב יוסף לערוץ 7, "ראיתי לנכון לתת המלצה לספר כדי שחיילי צה"ל ידעו שההלכה נגד המוסר המזוייף שפשה בציבור אחרי מבצע עופרת יצוקה בעידוד התקשורת, בג"ץ, וגולדסטון. אל לרבני ישראל להיות שותפים לדעות כוזבות המובילות להרג חיילי ישראל גם במחיר מעצרים ורדיפות .זו דעת התורה ואין בלתה!"

רבני 'דרך אמונה' הגיבו לצו "קשה לסתור את תחושת הציבור הגוברת והולכת שישנם בכמה מוסדות האכיפה במדינה קינים של גורמי שמאל רדיקאליים, אשר שנאתם לעצמם, לעמם, לארצם ולמורשתם מעבירה אותם על דעתם".

"מה שנתפס ע"י נאמני התורה והמסורת כמלחמת ג'יהאד בגדולי ישראל ומנהיגיו, מזכיר ימים אפלים וחשוכים בגלות ישראל", נכתב בהודעה, "כשם שהאומה הישראלית שרדה 2000 שנה את מחרפיה ובוזיה מבחוץ ומבית, כן תמשיך ותפרח גם בעת שובה לארצה חרף הנלחמים בה. כאז כן עתה שמם של משפילי התורה ישכח בתהום הנשיה, בעוד תהילתם של גדולי ישראל מרנן ורבנן המעמידים רבבות תלמידים אשר מהווים את אבן הראשה של מערכות החינוך והבטחון במדינה תיכון לעד ותהיה סמל לדורות עולם".

לפני מספר ימים משטרת ישראל הוציאה צו מעצר נגד בכיר רבני הציונות הדתית הרב דב ליאור רבה הראשי של קרית ארבע. צו המעצר הוצא לאחר שהרב סירב להגיע לחקירה בגין הסכמה שנתן על הספר תורת המלך שעסק בדיני הריגת גוי בזמן מלחמה.



מפקד משטרת חברון הגיע לפני מספר ימים לבית הרב והודיע לו כי יש צו מעצר נגדו. הרב הודיע כי למפקד המשטרה כי לא ישתתף בביזוי כבוד התורה ולא יגיע לחקירת משטרה שמטרתה "לסתום פיות לרבנים ".