פינוי בחוות גלעד
פינוי בחוות גלעד

מאות אנשי כוחות הביטחון הגיעו לפנות בוקר לחוות גלעד שבשומרון להרס מבנה ואוהל שבמקום. עם הכוחות הגיעו שני שופלים שהחלו בביצוע ההרס. לדברי המתיישבים שבמקום סדר הכוחות נאמד בכאלף שוטרים, אנשי יס"מ ומג"ב.

במהלך ביצוע ההרס החלו עימותים בין הכוחות למתיישבים. העימותים החריפו ובמהלכם בוצע ירי מאסיבי של כדורי גומי לעבר המתיישבים שביקשו למנוע את המהלך. על פי הדיווחים שהגיעו מועד מתיישבי השומרון מספר מוחים נפצעו במהלך האירועים. לפי שעה לא ידוע מצבם המדוייק.

עוד נמסר כי מתיישבים רבים מישובי הסביבה עושים דרכם למקום בכדי לסייע לאנשי החווה.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אומר כי "רק הליכוד יכול לירות כדורי גומי על מתיישבים ולהמשיך להילחם ביהודים ולהחריב בתים. בזמן שההתנתקות הביאה עלינו גראדים בבאר שבע. עסוקים נתניהו ואהרונוביץ בחורבן ובפגיעה חסרת תקדים במתיישבים. מה שרבין ואולמרט לא עשו עושה ממשלת ימין".

ועד מתיישבי השומרון תוקף את שר הביטחון, אהוד ברק, על רקע הפינוי האלים הבוקר בחוות גלעד שבשומרון. "ההרס והאלימות בחוות גלעד הינן מעשה התגרות של אהוד ברק במתישבים כתגובה לדרישה היום בכנסת להפקיע ממנו את סמכויות מתן אישורי הבניה וניסיון לשקם מעמדו בשמאל לאחר שהתברר שרשימתו תמחק בבחירות. ברק כמו שאר שונאי ההתישבות ישאר הערת שוליים בהיסטוריה היהודית".

תנועת "נשים בירוק" ו"ועד פעולה יהודה" מוחים בתוקף על השימוש שעושים הכוחות בכדורי גומי נגד תושבי חוות גלעד: "ביבי! הפצועים הם על ראשך! תפסיק להסתתר מאחורי ברק. את סופם של משטרים היורים על אזרחיהם אנו רואים במדינות סביבנו", אומרים שם.