הפגנה נגד המסתננים
הפגנה נגד המסתנניםפלאש 90

אנשי שכונת התקווה ופעילי ארץ ישראל שלנו, בראשות יו"ר התנועה ברוך מרזל, הקימו לאחרונה את משמר השכונות שתפקידו להחזיר את הביטחון לתושבי דרום תל אביב.

לדברי התושבים המצב בשכונת התקווה, תל כביר, שכונת שפירא, קרית שלום, ומקומות נוספים בהם מתגוררים המוני מסתננים בלתי חוקיים הפך להיות בלתי נסבל והתושבים מקווים שהפתרון יימצא בדמות משמר השכונות החדש שהוקם.

סוזי תושבת קרית שלום מסרה "אנחנו חיים בפחד. אין מצב שאני או הילדים שלי נסתובב בשעה שמונה בערב מחוץ לבית כאשר ברחובות משתוללים המסתננים הבלתי חוקיים, מבצעים מעשים של פשע והטרדות מיניות".

אורן תושב נוסף בדרום תל אביב מספר שבנותיו הקטנות מפחדות לצאת לשחק מחוץ לבית "כל פעם שהן יוצאות הן סופגות השפלות והקנטות מצד המסתננים שמגלים חוסר התחשבות משווע גם בצורת הלבוש שלהם והסגנון שבו הם מתנהגים".

כמענה לתופעות אלה ייזם יו"ר ארץ ישראל שלנו מרזל יחד עם תושבי השכונה משמר המורכב רובו ככולו מתושבים של השכונה שיפטרלו באזורים השונים ויעניקו כוח הרתעה, "אנחנו לא מתכוונים לפעול בניגוד לחוק", אומר מרזל, "אלא רק להרים את החוק מהרצפה. משטרת ישראל וכל רשויות השלטון האחרות מגלות אוזלת יד בכל הקשור בטיפול בתופעת המסתננים ויש צורך שהתושבים יקומו ויעשה מעשה - אולי זה יעורר את המשטרה".

אהרון תושב שכונת התקווה מברך על הקמת המשמר ואומר כי הוא הגיע לפעילות לאחר שפנה ללשכתו של חבר הכנסת מיכאל בן ארי בשכונת התקווה, "מחמם את הלב לראות את אנשי הימין מגיעים לכאן ופועלים למען תושבי שכונות הדרום. השמאלנים כל הזמן מדברים אבל בתכלס אלא שגרים בצפון תל אביב שלחו אלינו את הסודנים הבלתי חוקיים לכאן. לפחות עכשיו יהיה מי שישתדל לפעול נגד התופעות הקשות שנוצרו בשכונה".