ריקודגלים. ארכיון
ריקודגלים. ארכיוןפלאש 90

בעקבות החלטת עיריית ירושלים למנוע ממארגני תהלוכת 'ריקודגלים' המסורתית, לעבור ביום ירושלים, על פסי הרכבת הקלה בכיכר צה"ל, הגיע מטה 'עם כלביא', המארגן את הצעדה, לסיכום עם משטרת ירושלים שהתהלוכה תתחיל בשכונת 'שמעון הצדיק' בעיר.

בראיון לערוץ 7 סיפר שירי בלייכר, ממארגני האירוע, "הגענו לפשרה עם המשטרה שנצא משכונת שמעון הצדיק. יש פה הישג מרשים - אנחנו מחברים בין מזרחה של העיר למערבה. באו אלינו תושבי שמעון הצדיק עם דמעות בעניים ואמרו שהם כל כך שמחים שאנחנו באים, כי תמיד מפגינים מולם אנרכיסטים".

האם אין כאן פרובוקציה, ללכת בקול עם דגלי ישראל בשכונה ערבית?



"אנחנו לא חוששים מפרובוקציה, אנשינו לא יעשו כלום ואם יהיו שמאלנים ואנרכיסטים שיבואו להפגין ולהפר את השקט, אנחנו מאמינים שהמשטרה תדע לטפל בהם".

אז מה מתוכנן להיות בצעדה?



"הצעדה תתחיל בשני מוקדים - סמוך לביש מספר אחד, בכניסה לשכונת שמעון הצדיק, תתקיים הופעה של אודי דוידי לבנות ומשם הן תלכנה לכיוון העיר העתיקה. הבנים יתחילו במופע של אביחי פז גרינוולד שתתקיים על כביש מספר אחד ומשם ילכו, דרך שכונת שמעון הצדיק, לעיר העתיקה".

"ברחבת הכותל המערבי תתקיים עצרת גדולה מאוד, כמו בשנים האחרונות עם אלפי יהודים הבאים לחגוג את אחדותה של ירושלים. את העצרת ילוו תזמורת להבה, הזמר חיים דוד סרצ'יק, חזקי סופר, פרחי ירושלים ועוד".