עם אופניים לריחו
עם אופניים לריחו

רוכב אופניים בן 42, שנסע היום (ראשון) על אופניו, נזקק לניתוח חירום בבטנו, עקב פגיעות פנימיות קשות, שסיכנו את חייו, לאחר שאיבד שליטה על אופניו, התהפך ונפגע בצורה חמורה, בעת טיול אופניים עם קבוצת משפחות ברמת הגולן.

הרוכב הובא לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, על ידי אמבולנס של מד"א, במצב בינוני-קשה, כאשר הוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו ומכאב עז בבטנו. בצילום CT התגלה שטף דם בחלל הבטן והוא הובהל לניתוח חירום.

במהלך הניתוח איתרו הרופאים קרע בשורש המעי הדק אשר גרם לדימום ולשטף דם גדול. הרופאים הצליחו לעצור את הדימום, תפרו את הקרע במעי וייצבו את מצבו של רוכב האופניים.

הפציעה החמורה אירעה כאשר קבוצת הרוכבים הגיעה לסיבוב בדרך אשר היה באמצעה של ירידה תלולה, הרוכב לא הספיק לבלום את אופניו והתהפך, על פי חברי הקבוצה במהלך ההתהפכות פגע כידון האופניים בעוצמה בבטנו והוא נזרק מרחק של כמה מטרים במורד המדרון. חבריו של רוכב האופניים פינו אותו למרפאה צבאית באזור ומשם הוא הועבר על ידי מד"א למרכז הרפואי זיו בצפת.

ד"ר מיכאל וסקוביץ', מהמחלקה הכירורגית במרכז הרפואי זיו, אשר טיפל ברוכב האופניים סיפר כי למזלו של רוכב האופניים הוא חבש קסדה אשר הגנה עליו מפני פגיעת ראש חמורה "אופניים הם כלי מצוין לטיולים ולשמירה על כושר גופני, אך יש לזכור שקיימות גם סכנות כמו בכל כלי רכב ולכן יש לנהוג בכל אמצעי הזהירות, לבחור מסלול נוח לרכיבה המתאים לרמתם של הרוכבים, לרכב בזהירות מירבית וכמובן לחבוש קסדה ואמצעי מגן על מנת לשמור על הגוף מפגיעות במקרה של נפילה".