הכרם סמוך לסוסיא
הכרם סמוך לסוסיאצילום: יחידת תצפית

פלסטינים ופעילי שמאל, בראשות פעילי השמאל הקיצוניים, עזרא נאווי ואריק אשרמן, הגיעו הבוקר (שישי) לכרם יהודי בסוסיא שבהר חברון.

יחידת תצפית מדווחת כי הפלסטינים החלו לתקוף את החקלאים ולהרוס את הגפנים. תושבי סוסיא ירדו להגן על הכרם ובמקום התפתח עימות. צלם יחידת תצפית, אשר דוד אלון, הסביר כי מדובר בכרם של מוישל'ה דויטש, יהודי תושב סוסיא, אותו עקרו כוחות הביטחון לפני שלושה חודשים. מדובר בשטח שעליו עתרו ארגוני שמאל לבג"ץ בטענה שהוא שטח פלשתיני פרטי.

אלון מסביר כי לאחר העקירה נשארו בשטח כרמים שלא נעקרו, "צה"ל לא מאפשר לנו להיכנס לשטח ולהוציא את הגפנים, היום הגיעו למקום פלסטינים ופעילי שמאל על מנת לעקור אותם ולקחת אותם". לדבריו, "תושבי סוסיא ומעון הגיעו למקום על מנת לעצור את עקירת הגפנים וכמעט התפתחה תגרה המונית, תוך כדי שאני מצלם נתנו לי מכות. עצרנו פלסטינים שניסו לתת לאנשים מכה בראש עם טורייה".

אלון מציין כי החיילים שהגיעו למקום לא עשו דבר וכי אף פלסטיני לא נעצר. נציין כי אתמול התחלף הגדוד המאייש את העמדות באזור. מניסיון העבר לאחר כל חילופי גדוד הפלסטינים יוצרים פרובוקציה ומגיעים לעשות "ניסוי כלים" על מנת לראות אם החיילים מגיבים ביד קלה.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לאירוע כי "אירועים אלה הם הסנוניות הראשונות שהשמאל בישראל מפעיל לטובת חודש ספטמבר. זהו מבחן מדגמי של האירועים הצפויים בספטמבר. הצבא משתף פעולה במקום להילחם נותנים להם לעשות מה שהם רוצים לעקור עצים ולהרוס".

בן ארי הוסיף בשיחה עם ערוץ 7 כי "תכניות הערבים לספטמבר היא להתנפל על ההתיישבות. צריך לעצור את זה עכשיו, שלא יצאו מהכפרים שלהם, אנו מאפשרים להם להתפרע, כל עוד מדובר בפגיעה ברכוש נותנים להם להוציא קיטור".

"הצבא היה יכול לעצור את הפגיעה ברכוש שהיא לטעמנו כמו פגיעה בנפש, היא פגיעה בריבונות וצה"ל מאפשר את זה. לא היו מאפשרים ליהודים להגיע לכפר ערבי לאיים ולהתפרע , זה חוזר בכל יום שישי הם באים להשחית ולהרוס".