המחזאי שמואל הספרי תוקף במילים חריפות בראיון למגזין "ליידי גלובס" את התיאטרון הקאמרי אשר הציג מחזה שלו בעיר אריאל בניגוד לבקשתו שלא לעשות זאת, ואף סיפר כי ניתק את חוזהו מול התיאטרון עקב כך.

"הרגשתי כאדם שעבר אונס", אמר הספרי למגזין, "הרגשתי חילול גופני. החיים שלי ארוגים בתוך הדברים שאני כותב. לקחו ממני משהו שנתתי באהבה, משהו שאני אמור לעשות ברצון, ועשו זאת בכוחניות ובגסות".

הספרי הוסיף, כי "זה דומה למצב שבו הייתי איש דתי, והיו מכריחים אותי לאכול לא כשר. לקחו חלק מנשמתי, ומציגים את זה במקום שלדעתי הוא האסון של עם ישראל ומדינת ישראל, ההתנחלויות".

הספרי אף הסביר את עמדתו וטען, כי "אין לי שום בעיה עם האנשים של אריאל, יש לי בעיה עם המקום. הצליחו ליצור לעיר הזו דימוי של מרכז הארץ, משהו באזור פתח תקוה. אפילו בדיווחים על מזג האוויר, אריאל מצוינת כאילו זה מרכז הארץ. ואני אומר, זה לא בישראל".

"הפוליטיקאים לא סיפחו את אריאל ולא סיפחו את מעלה אדומים, והחוק הישראלי לא נוהג שם. לראש העיר אין סמכות, הם תחת מושל צבאי. זה הכול אחיזת עיניים של רון נחמן, הוא גאון שהצליח להשחיל את אריאל למרכז הקונצנזוס. אם הם יהיו חלק מישראל במסגרת הסדר שלום, אז אין בעיה. כרגע זה שטח כבוש", הוסיף הספרי.