לוד
לודצילום: פלאש 90

רב הגרעין התורני בלוד, הרב ישראל סמט, קורא לכל המפגינים והסטודנטים לבוא ולגור בלוד ולהצטרף לפעילות פרו יהודית, "המחאה היא לא העיקר אלא העשייה. כל המציאות של הגרעינים התורניים היא חידוש עצום. אנחנו מנסים להגיע לכל אותם מקומות שצריכים שיפור ולגור שם. זה דבר חדש בקנה מידה עולמי".

לדבריו, הניסיון לפתור בעיות בצפון תל אביב לא יסייע לאף אחד, "זה לא חכמה לשבת שם. צריכים לבוא לגור במקומות שצריכים יהודים. זה בעצם החידוש של הגרעינים התורניים".

הרב סמט ציין בראיון לערוץ 7 שהמגורים בלוד הם פתרון חברתי ותשובה דמוגראפית הולמת, "יש בלוד פרויקטים רבים של בנייה שמטרתה למשוך אוכלוסיות חדשות שיחזקו את המקום. לצערנו גם במישור הדמוגראפי נוצר מעגל חברתי שלישי שגרם לכך שאוכלוסיות חזקות בורחות מלוד. נוצר חוסר איזון בין ערבים ליהודים. אנחנו מנסים להביא ללוד אוכלוסיות חזקות כולל אוכלוסיות דתיות כדי לאזן את המצב הדמוגראפי".

לדבריו יש מקום בקהילת הגרעין גם לצעירים מכלל האוכלוסייה, "אני קורא לכל המפגינים והמוחים להצטרף אלינו, אפשר לקנות פה בית או לשכור בית. למרות שאנחנו קהילה דתית, אנחנו מחוברים גם לציבור הלא דתי. התחבורה פה מצוינת והרכבת מחברת אותנו במהירות לאונ' ת"א".