עימותים ביצהר. אילוסטרציה.
עימותים ביצהר. אילוסטרציה.פלאש 90

בית משפט השלום בפתח תקוה שחרר אחר הצהריים (שני) את שני העצורים מיצהר שנעצרו לפני למעלה משבוע בידי השב"כ.



חוקרי השב"כ לא הצליחו להציג אף ראיה כנגד השניים, והבוקר ביקשו לשחררם בבית המשפט למעצר בית למשך ארבעה עשר ימים, הפקדה כספית וכן איסור יציאה מהארץ.. חוקרי השב"כ דרשו שהקטין אף יורחק מיצהר למשך שלושים יום.



עו"ד יוסי לין שיצג את השניים מטעם עמותת חננו סירב לדרישת המשטרה ואמר כי מדובר בנקמנות של המשטרה והשב"כ, וכי אין כל סיבה שהם ישהו במעצר בית.



השופט עמית פרייז החליט בסופו של דיון כי הקטין יורחק מיצהר ויפקיד 3500 ש"ח, אך לא ישהה במעצר בית, ואילו הבגיר ישהה במעצר בית למשך ארבעה עשר ימים אך לא יפקיד כסף. השופט דחה את בקשת המשטרה בנוגע לאיסור יציאה מהארץ.



מקורבי העצורים  בירכו על שחרורם של השניים ואמרו כי "פעם אחר פעם מתפוצצים הבלונים ההזויים שמפריחה המחלקה היהודית בשב"כ. כבר לפני שנים היה צריך לסגור את המחלקה הזו, שנראה כאילו הועתקה מהק.ג.ב הרוסי".



עו"ד  יוסי לין שייצג את השניים מטעם עמותת חננו אמר כי "אני מרוצה מאוד מעצם ההחלטה ששני הבחורים שוחררו. לטעמי זה היה צפוי אבל יש תחושה קשה מאוד שמדובר במעצר שוא. החקירה היתה לוחצת מאוד וקשה מאוד, בתנאים כמעט בלתי אנשויים כאשר לא היו ראיות וכל מטרת החקירה היתה לשבור את רוחם. רק לאחר שחוקרי המשטרה לא הצליחו לשבור את רוחם ולגבות מהם הודאה הם נאלצו לשחרר אותם, מה שהיה ראוי לכתחילה".