מפגש בשומרון:הרב מלמד וכומר אפריקאייוני קמפינסקי

ביקור היסטורי בשומרון: האפיפיור השחור, אדובאיו, סייר היום בשומרון ונטע עץ עם ראש המועצה גרשון מסיקה.

אדובאיו, הנחשב למנהיגם הדתי של כמאה מליון מאמינים שחורי עור באפריקה, אירופה ואמריקה, מכונה "האפיפיור השחור" בהיותו המנהיג הדתי העליון של כהי העור ברחבי העולם.

אדובאיו, המתגורר בניגריה, נחשב למנהיג הדתי החשוב באפריקה, ולפני שנתיים הוכתר ע"י הירחון העולמי "ניוזוויק" כאחד מחמישים האנשים המשפיעים בעולם. הוא הגיע אמש למדינת ישראל  לביקור קצר ונדיר, כאורחו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

במהלך הביקור נפגש האפיפיור אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והיום, כאמור, קיים סיור מיוחד בשומרון בליויית אנשי יחידת קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון.

האורח, שהגיע מלווה בפמליה של עשרות נציגים בכירים ממדינות אפריקה וחברי פרלמנט ממדינות שונות באירופה, סייר ברחבי השומרון, התרשם מהישובים ומהחקלאות הפורחת, צפה אל קבר יוסף, שכם ומזבח יהושע בן נון בהר עיבל, ביקר באתר העתיקות השומרוני ובכרמי הישוב הר ברכה. את האורח ליוו ראש מהמועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יועץ ראש המועצה ומנהל היחידה האסטרטגית יוסי דגן ומנהל יחידת קשרי חוץ שליד מועצת שומרון דוד העברי, שהוביל את הביקור.

שיא הביקור נרשם כשהאורח המכובד נטע שתילי גפנים בכרמי הישוב  הר ברכה יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה והשתתף בקבלת פנים מיוחדת אצל רב הישוב וראש הישיבה הרב אליעזר מלמד.

רב הישוב וראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד אמר בקבלת הפנים: "אנו שמחים מאוד לארח את האורח הנכבד. שמחנו לשמוע שאתה תומך בעם ישראל ושמח שחזרנו לארץ ישראל. אנחנו מקווים שאנשים כמותך ישפיעו על העולם כמה שיותר אמת וטוב וחסד".

ראש  המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בקבלת הפנים לכומר,  כי "נביאי ישראל ניבאו שלפני בוא המשיח יהיה בילבול,  כשיהפכו את הטוב לרע ואת הרע לטוב.אנחנו שמחים לארח בשומרון ובמדינת ישראל מנהיג חשוב שלא מתבלבל, ושמוביל את ההכרה בכך שעם ישראל מגשים את ההבטחה והציווי האלוקיים על הזכות של עם ישראל בארץ ישראל ועל ההתיישבות בה. השומרון הוא ערש  המולדת של העם היהודי, הוא חלק אסטרטגי בקיום מדינת ישראל כפי שראינו בסיור, כשכל רוחב  ישראל –מהים עד הנהר- הוא 70 קילומטר, כשהשומרון מתוכם חמישים. אני בטוח שהאורח המכובד יפעל ויפעיל את השפעתו על מנת לעזור לעם ישראל, מדינת ישראל ולהתיישבות בשומרון".

האורח, אמר "אני מאמין שהבעיות שאנו רואים בין היהודים ושאר העולם הן בגלל שהם  נבחרי האל. כאשר אתה מיוחד עבור האל, באופן אוטומטי לא יאהבו אותך. אני לא רואה מדוע יוכל אי פעם מישהו לחשוב שהיהודים לא יכולים לחיות בארץ מולדתם. אני מאמין שלא משנה כמה הם ינסו, הם לא יצליחו להזיז את עם  ישראל מהמקום שהאל נתן לאבותיהם. זו האמונה שלי   ואני מאמין שכך יהיה. זה  כבוד גדול אפילו בשבילי שאני יכול לשבת  ליד מורה כה גדול וליד ראש מועצה כזה גדול. היום הזה יירשם בהיסטוריה הפרטית שלי כיום מאוד מיוחד".

הוא פנה לראש המועצה גרשון מסיקה: "אני רוצה לעדכן אותך, אדוני ראש המועצה, שלאחר שביקרת אצלי בניגריה לפני שבועיים הלכתי לפגוש את נשיא ניגריה לשיחה ארוכה בנושא מדינת ישראל, והיתה לנו התקדמות רבה במהלך השיחה. אני יכול להבטיח לך שניגריה תעמוד לצד ישראל. אעשה ככל שביכולתי, שוחחתי עם נשיא ניגריה ואני מאמין שיש לכם את התמיכה ממנו".

הביקור המיוחד התקיים כביקור גומלין בשומרון לאחר ביקור מיוחד שקיים ראש  המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה יחד עם סגן השר איוב קרא לפני כשבועיים בארצו ניגריה. הביקור כלל פגישות מדיניות  והשתתפות בעצרת תמיכה בישראל במעמד שלושה מיליון (!) מאזרחי ניגריה.