המתמחים המוחים
המתמחים המוחיםפלאש 90

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי מכתבי ההתפטרות של המתמחים נבחנו מההיבט המשפטי, במשרד המשפטים, אצל הממונה על השכר ובנציבות שרות המדינה, "ההחלטה המשפטית שהתקבלה גובתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לפיה - מכתבי 'ההתפטרות' אינם בתוקף", נכתב בהודעה.

עוד הוסיף המשרד "היות שההתפטרות לא תקפה, המתמחים שהגישו את המכתבים נחשבים כעובדים לכל דבר וסטטוס העסקתם לא השתנה, לפיכך הם מחויבים להתייצב לעבודה סדירה ביום ראשון 4/9/11".

ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות שיגר הערב מכתב למנהלי בתי החולים בו ציין כי "כל הרופאים שמחו ע"י הצגת "מכתב פיטורין" הם עובדים לכל דבר ומנהלי המחלקות ידרשו להכלילם כרגיל בכל מסגרות העבודה. תתכן יחד עם זאת, תופעה של נטישת העמדות של אותם רופאים מוחים או רופאים נוספים, מתמחים ובכירים החל מיום א' 4/9/11; הגל הראשון של הנטישה צפוי בבתי החולים איכילוב, שיבא, אסף הרופא ובני ציון".

עוד הוסיף ראש המנהל, "תפקיד כולנו לאפשר פעילות סדירה ככל שניתן באמצעות הסבר על משמעויות הנטישה, הערכות מסודרת מראש וניהול האירוע, ויסותי פעילות ע"פ דחיפותן וכל זאת למען עבודה סדירה בבתי החולים למען המטופלים והחולים".

בסיום מכתבו ציין כי "בבתי החולים שיבא, אסף הרופא, איכילוב ובני ציון יוקם החל מיום א' מוקד שליטה ודיווח לטיפול במשבר, שישמור על קשר שוטף עם מינהל הרפואה. כך יעשה גם בבתי החולים האחרים בימים הרלבנטיים אצלם".