דילמה בישיבת הממשלה
דילמה בישיבת הממשלהפלאש 90

ראש הממשלה מחזיר לדיון בממשלה את מסקנות דו"ח טרכטנברג. זאת לאחר שבשבוע שעבר לא עלה בידו להשלים את הדיון סביב ההמלצות ולהעלותן להצבעה.

כזכור שרים רבים בהם שרי ש"ס, עצמאות, ישראל ביתנו ושרים מהליכוד בהם השר יוסי פלד ואחרים התנגדו לקבלת ההמלצות כיחידה אחת, ודרשו פרק זמן נוסף ללימוד הדו"ח ופרטיו בטרם הם מצביעים עליו.

לנוכח התנגדות זו לא עלה בידי נתניהו להגיע להסכמה שתביא לאישורו של הדו". זאת על אף שבהודעה מוקדמת קבע נתניהו שבכוונתו לקיים הצבעה על הדו"ח עוד באותו יום. במהלך היום התברר לנתניהו שהסיכוי להגיע להסכמה אפסי והוא הודיע שידחה את ההצבעה למועד מאוחר מדי. היום כאמור יתקיים הדיון הנוסף בסוגיה, ואולם הפעם ראש הממשלה נשמע זהיר הרבה יותר כאשר הוא אינו קובע כיעד הצבעה על הדו"ח עוד היום.

איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, מתייחס לדיון היום ואומר: "הסטודנטים מתנגדים לאישור הדוח כמקשה אחת בממשלה. מדובר בדו"ח חלקי וחסר שיש בו הרבה אמירות חשובות אבל ההמלצות דלות ולא מספקות".

עוד אמר שמולי: "הסטודנטים הולכים להיאבק בכל הכוח על פתרונות אמיתיים לתחום הדיור ובפרט לדיור הציבורי, להרחבת חוק חינוך חינם מסיום חופשת לידה, למיגור תופעת עובדי הקבלן ולהפחתת המחירים של מוצרי יסוד. לנוכח חוסר היענותה של הממשלה לתת פתרונות בתחומים אלה מלבד להטוטי מילים אנו נערכים ביחד עם שותפים לדעתנו להחרפת המאבק במטרה להשיג להם פתרונות אמיתיים".