רבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי, התייחס בראיון לערוץ 7 לגזר הדין שגזר בית המשפט על ענת קם, "אין צל של ספק שאדם שאמון על מסמכים סודיים והוא כשל ומעד, זה נקרא 'שוגג שעולה לו זדון', זאת משום שאדם מועד לעולם ובמיוחד במסמכים כאלה שהשומר עליהם אמור לדעת באיזו מידה צריך לפקח עליהם".

"על אחת כמה וכמה כשמדובר בחיילת, שעשתה את מעשיה מתוך גישה אידיאולוגית ורצתה לקדם אג'נדה מדינית שהיא מאמינה בה, ניתן להרשיע אותה בריגול".

"ברור שלוקחים בחשבון האם המורשע הוא בעל עבירות בעבר או לא", הדגיש הרב, "אבל כאן אין מקום לשיקול מסוג זה, משום שמדובר פה במעשה אידיאולוגי, מה שעלול לגרום לה גם בעתיד, לחזור על אותה עבירה".

הרב ערוסי אמר כי מעשה זה הוא פשע, "מעשה כזה הוא פשע, כמו מי שהפיץ את מרשם האוכלוסין - אפילו אם זה לא בטחון זה פשע כלפי ציבור גדול".

הוא הדגיש כי בדין תורה העונש היה עלול להיות הרבה יותר חמור, "בדין תורה אין התייחסות מישרית למקרה כזה. במקרים כדוגמת אלו, התורה השאירה לבית הדין את שיקול הדעת לפי המקום והזמן. למרות שכיום, אין לנו את הסמכות לגזור ארבע מיתות בית דין, משום שאין לנו סנהדרין ולא דיינין סמוכים, עם זאת במקרים אלו ישנה הוראת שעה ובהוראת שעה אפילו בית דין בימינו יכול לגזור מוות".

"במקרה הזה הדיינים היו שוקלים את מירב השיקולים ודנים לפי הוראת שעה. ככל שהסיכונים גדולים יותר הנזק גדול מאוד ובית דין היה פועל בהוראת שעה והיה מפעיל עונשים למען ישמעו ויראו".