תולעים באורז? אילוסטרציה
תולעים באורז? אילוסטרציהפלאש 90

הרב יואל שוורץ מחסלט, העוסק שנים רבות בהלכות שרצים ואף כתב ספרים רבים בנידון, טוען בראיון לערוץ 7 שחבילות האורז שנמצאות בימים אלה בחנויות נגועות בתולעים קטנות מזן חדש, "קרה משהו שלא היה אף פעם. תמיד היו באורז חידקניות האורז, חרקים שחורים שניתן לראות, או תולעי העש שהם יחסית גדולים. היום יש תולעים חדשות קטנות שכמעט ולא ניתן לראות בעין אדם".

הרב קורא לציבור להעביר את האורז מעל רשתות, "יש כמויות עצומות של תולעים. חייבים לקנות בחנות לחומרי בניין רשת כמו זו שיש על חלונות נגד זבובים, לשים את הרשת על כלי פלסטיק מעל דף לבן ולראות מה ייפול למטה. עד שלא יתברר שהמשלוחים הבאים יהיו נקיים יותר צריכים להעביר את האורז על הרשת. להגיד לציבור לא לאכול אורז, אני לא יכול, זו גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה, אבל חייבים לבדוק".

לטענתו, רבים מסרבים להאמין לממצאים החדשים, "אנשים טרקו לי את הטלפון, הם לא רוצים להאמין. אבל שלחתי את הממצאים למעבדה ואכן אלה תולעים. טלפנתי לרבנות ולבד"צים השונים ואני מקווה שהודעה בנידון תתפרסם בימים הקרובים".

הרב מקווה שבעתיד האורז ייובא ממדינות אירופה ולא ממדינות המזרח הרחוק, "בבלגיה מכניסים את כל האורז לחדר גז, התולעים מתות וקל יותר לנפות אותם לפני שהם יוצאים לשיווק. אבל האורז כיום מגיע מהמזרח הרחוק ולכן חייבים לבדוק את האורז -להעביר את האורז מעל רשת".