הרב בני אייזנר
הרב בני אייזנרבאדיבות המשפחה

אחר הצהרים (א') תתקיים בתלמוד תורה 'מורשה' שבירושלים אזכרת השלושים לפטירתו של הרב בני אייזנר זצ"ל. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם  הרב חיים דרוקמן על דמותו הייחודית.

בראשית דבריו מקפיד הרב דרוקמן להגדיר את הרב אייזנר כ"אדם במלוא המשמעות של המונח אדם". לטעמו הגדרה זו של 'אדם' על כל המשתמע בכך בהקשר של יחסי האנוש הייחודיים שהיו לו - הביאו המוני אדם מפלגים וזרמים שונים להעריך אותו לדבוק בו. "ממילא כמים הפנים לפנים", אומר הרב דרוקמן ומוסיף: "כפי שהתייחס לכולם כך התייחסו אליו. עם כל זה שהיו לו דרך ושיטה וכיוון ברורים הוא היה אדם שיודע להתייחס לכל אדם, גם למי שאינו בדיוק כמותו".

עוד מוסיף הרב דרוקמן ומספר על "פן מיוחד באישיותו", אותו הכיר בתקופה שבה לימד הרב אייזנר בישיבתו של הרב דרוקמן באור עציון לפני שנים רבות, והוא היותו "מחנך בחסד", כהגדרתו.

"כל אותם שהוא חינך אותם נשארו קשורים אליו כל השנים כי הוא ידע לאהיב את התורה על תלמידיו, מבוגרים וצעירים", אומר הרב דרוקמן ומציין כי משימה זו של הטמעת אהבת התורה בקרב צעירים היא קשה הרבה יותר מאשר אצל מבוגרים. "הוא הפך את צעירי הצאן לבני ישיבה. הם אהבו אותו והיו קשורים אליו".

"הסוד שלו, להערכתי, היה ההזדהות שלו לחלוטין במה שלימד וחינך. הוא היה דוגמא אישית. כשתלמידיו שמעו את דבריו וראו את מעשיו ראו דברים זהים".

עוד מוסיף הרב דרוקמן ומספר על החשיבות הגדולה שמצא הרב אייזנר בלימוד תורתו הגדולה והעמוקה של הרב קוק אותו הכיר מהספרים ושל הרב צבי יהודה קוק אותו הכיר כתלמיד. "הוא ידע ללמד את התורה הזו גם לגדולים וגם לקטנים. הכוח הזה לרומם צעירים היה כוח מיוחד במינו. זה היה הסוד שלו. מי שלמד אצלו אהב אותו ואת תורתו".