יו"ר חטיבת 'מנהיגות יהודית' בליכוד, משה פייגלין, לא נשמע מבוהל במיוחד מהחלטתו של ראש הממשלה נתניהו להקדים את הבחירות הפנימיות להנהגת התנועה. לדבריו הוא הודיע שיתמודד בכל מועד שייקבע, אם כי גם הוא מודה שמבחינת התארגנות פעילי השטח נתניהו תפס אותם מעט לא מוכנים.
לקראת התמודדות זו שב וקובע פייגלין, כי "מה שצריך לעניין אותי ואת כל התושבים בישראל הוא לא תרגילים פוליטיים אלא ענייני מהות", וענייני המהות הללו הם הסכנה הקיומית שלדבריו ישראל נתונה בה, ומקורה אבדן זהותה היהודית של מדינת ישראל.
לטעמו של פייגלין כאשר העולם טוען שישראל חוטאת ביחסה לפלשתינים הוא לכאורה צודק שכן אם ישראל בורחת מייעודה ובפועל טוענת בעצמה שהיא אינה צודקת בהחזקת השטח הרי שהיא ראויה לדה לגיטימציה שבה היא נתונה. "המציאות מראה שהפרגמטיזם הזה ששיאו היה באוסלו, שבו הסכמנו לקבל את קיומו של עם פלשתיני שכאילו יש לו זכויות בארץ ישראל, הוביל אותנו לאותה דה לגיטימציה של מדינת ישראל. העולם כבר לא מכיר בזכותנו להתקיים כאן". משום כך לטעמו יש לשוב לעקרונות היסוד של קיומינו כמדינה יהודית, להפנים אותם ומתוך כך להקרין אותם כלפי חוץ".
"הבעיה היא לא רוב האנושות שהייתה מוכנה להתאים את עצמה לאמירה המתנצלת שלנו, אמירה מתנצלת שרואה בנו את הצד הרע אבל מכיוון שאנחנו כבר כאן אז הכירו בפשע 48' תמורת הכרה שלנו בפשע 67'...", אומר פייגלין הרואה בתחושה הפנימית ישראלית הזו את בסיס החטא שמוביל את העולם לתקוף את ישראל כצעד הכרחי.
בדבריו הוא מספר על ראיון שנערך עם מספר אינטלקטואלים בריטיים שדנו בשאלת השנאה לישראל ומקורה. לדבריהם הבסיס הוא האכזבה מהתנהלותה של ישראל. "הם אומרים 'ציפינו לבשורה חדשה מציון, שתקימו את המדינה שלכם עם בשורכה חדשה, ותראו מה עשיתם...". פייגלין משוכנע שאכזבה זו היא שהובילה לאנטישמיות.
ובאשר לסיכויי ההתמודדות שלו בליכוד הוא אומר כי להערכתו הוא מייצג את דעתם של הרוב היהודי בישראל, כשמונים אחוז שאלמלא הפחד להעביר את הרעיונות היהודיים מהכוח אל הפועל היו תומכים בו בריש גליה. לדבריו אין ליכודניק שאומר לו שאינו צודק בדבריו, אלא שהם מסתייגים בתואנות של עיתוי ויכולת. כעת, לדבריו, "הצדק הזה נוקש בדלת".
פייגלין מתייחס בדבריו גם להתארגנות הפנימית ב'חטיבת מנהיגות יהודית', וקובע כי אמנם "נתניהו תפס אותנו לא מוכנים", אך ברוח ניסי חנוכה המתקרבים הוא משוכנע שגם נס פנימי בליכוד, נס שיביא לניצחונו, יכול להגיע ויגיע.
