בניגוד לדיווחים אתמול בתקשורת על הסכם ולפיו יועתקו מרמת גלעד שני קראוונים ויוכשרו שמונה מבנים במקום, קובעת היום (ב') ביומן ערוץ 7 מיכל שוהם, בתו של משה זר המתגוררת במקום, כי לא נחתם כל הסכם בין המדינה לתושבים, ולעומת זאת התושבים רואים כיצד הצבא ומג"ב נערך לפינוי והרס במקום.



שוהם מספרת כי התושבים הודיעו למדינה על נכונותם להידבר במגמה למנוע את ההרס המתוכנן במקום, ואכן התקיימו מגעים והידברויות, אך עד כה לא הושג כל סיכום ולא נחתם כל הסכם בין הצדדים. "אין לנו מושג מניין יצאה השמועה על סיכום שכזה, ומניין הפרטים שדוווחו בתקשורת. לא חתמנו על כלום ואנחנו לא מכירים את הפרטים", היא אומרת.



עוד מוסיפה שוהם ומציינת כי במקביל לניסיונות ההידברות מגיעים לתושבים הודעות רבות מתושבי הסביבה ומחיילי צה"ל ולוחמי מג"ב עצמם, ולפיהן הצבא נערך ומתגבר את כוחותיו לקראת ביצוע ההרס במקום. "אנחנו רואים שהצבא מעצים כוחות, כאן עוד אוטובוס, כאן עוד כוחות וכאן עוד שופל. הציבור רואה ומדווח, ואנחנו החלטנו שאם הצבא לא מחכה גם אנחנו לא נחכה ולכן אנחנו קוראים לציבור לבוא לכאן ולסייע לנו", היא אומרת ומדגישה שאלמלא היו התושבים רואים את הצבא נערך למאבק לא היו הם משיבים במאבק מצידם, אך כעת, משזו המציאות הם מקווים שציבור רב יגיע למקום בכדי לעבות את הנוכחות במתחם הישוב.



לדבריה הדיווחים על היערכות הצבא אינן בגדר שמועות, אלא ידיעות המגיעות מחיילים ושוטרים מג"ב עצמם המדווחים שהם בדרכם לפינוי במקום.



באשר לשאלה אם יתכן וכל ההיערכות הצבאית לא נועדה אלא להלחיץ את התושבים לחתום על הסיכום עם המדינה, אומרת שוהם כי עצם קיומה של ספקולציה שכזו היא בגדר בושה למדינה המשחקת לכאורה בכספי ציבור.

סרטון: רמת גלעד - הסיפור האמיתי

בסרט מיוחד אותו הכין מטה המאבק "מאשרים את היישובים", מובא כאן לראשונה הסיפור האמיתי של רמת גלעד.

רמת גלעד - הסיפור האמיתי