ששה יושבי ראש של אגודות סטודנטים של מכללות מרחבי הארץ המונות יחד כ-6000 סטודנטים הצטרפו למאבק של ועד מתיישבי שומרון והודיעו במכתב למנכ"ל מד"א אלי בין כי לא יסכימו לתרום דם במסגרת התרמות דם המרוכזות הנערכות בקמפוסים אלא יתרמו דם ישירות לסניפי בנק הדם בבתי החולים.

היו"רים של אגודות הסטודנטים במכללות שהצטרפו למאבק הן: אלקנה אורבך ממכון לב, אפרת חיים מ'אורות' באלקנה, נעמי שטראוס 'אמונה' ירושלים, תכלת בלזם מ'אפרתה', מכללת תלפיות בחולון ומכון 'טל'.

במכתב כתבו הסטודנטים: "בעקבות ההסכם ולאור העובדה שהתחלתם ליישם את ההחלטה הנ"ל, החלטנו להשהות את התרמת הדם שהייתה אמורה להתקיים במכללותינו".

"אנו מצרים על כך שאירגון הפועל להצלת חיים ולנתינת עזרה ראשונה לכל נצרך וגאה לעשות זאת תחת סמלה של מדינת ישראל, החליט להסיר את הסמל מהאמבולנסים הפועלים בשטחה הריבוני של מדינת ישראל ולא להיענות לקריאת תושבי המדינה הנזקקים לשירותיו. מתוקף תפקידכם הלאומי הנכם הגוף הרשמי של המדינה ועליכם מוטלת החובה לתת את השירותים לכל נצרך ונזקק במדינתנו", הוסיפו היו"רים.

 אלקנה אורבך ממכון לב אמר: "לצערנו הרב ההתקפלות של מד"א פוגעת בהתיישבות ובריבונותה של מדינת ישראל. לא נתרום דם למד"א אלא ישירות לבנק הדם עד שתיפסק הפגיעה של מד"א בסמל שלמענו ועבור מה שהוא מייצג מסרו רבים את נפשם".

אפרת חיים ממכללת אורות באלקנה אמרה, כי "למרות לפעול נגד מד"א זהו צעד קשה בגלל כל הדברים הטובים שהם עושים אנו מרגישים שכיפוף המגן דוד אל מול הצלב וחתימה על הסכם שמשפיל את ישראל הוא דבר שאי אפשר לעבור עליו בשתיקה". 

הסטודנטים ביקשו להדגיש כי בכוונתם לתרום דם ישירות לסניפי בנק הדם בבתי החולים משום שהם רואים חשיבות גדולה בתרומת דם אבל מעונייים להביע צעד מחאה כלפי הארגון שהפסקת תרומו הדם דרכו הוא גם פגיעה כלכלית.

אמש (ד') חשף נציג הצלב האדום, פאר סטנבק, כי תפקידו היה לוודא כי מד"א עומדת בתנאי ההסכם וכי בניגוד לתגובות מד"א שינוי הסמלים איננו מבצעי אלא הגיע בעקבות ההסכם. בהסכם עליו חתמה הנהלת מד"א הוסכם כי מד"א תפעל אך ורק על פי הגבולות המוכרים של החוק הבינלאומי (כלומר, לא ביהודה ושמרון) ובאזור יו"ש הגורם האחראי יהיה ה'סהר האדום'. על פי הנציג הפילנדי מד"א אף התחייבו לא להעביר תרומות שמגיעות למד"א לטובת אזור יו"ש.ב

וועד מתיישבי השומרון שכבר מספר חודשים פועלים לביטול ההסכם נקטו במספר פעולות מאז נחשף: איגוד מתנדבי מד"א בשומרון שפעלו להוריד כוננות ולהתנדב במשמרות ופעולות נוספות כשהם מקפידים שלא ייגרם סיכון חיי אדם. בוועד הסיעו תושבים מהשומרון לבנק הדם בבלינסון, חשפו את ההסכם המקורי עליו חתמה מד"א ואף הדביקו מדבקות ועליו מגן דוד על הסמלים החדשים שמד"א ניסתה להטמיע על האמבולנסים ביו"ש.

קצובר חזר והדגיש אמש כי המאבק יימשך עד שמד"א תודיע שהיא חוזרת בה מההסכם ותחזיר את הסמלים לאמבולנסים: "מגן-דוד אדום פוגע בריבונותה של מדינת ישראל, ומחרים הלכה למעשה את תושבי יהודה ושומרון", אמר קצובר, "לכופף את המגן-דוד בפני הצלב זה ביזיון שלא ייאמן".

"לא ייתכן שהם יפעילו פה מדיניות חוץ פרטית. גרים פה 400 אלף ישראלים שזכאים לשירות לא פחות מהאחרים", הוסיף. 

קצובר הסביר כי המשמעות המדינית של האסון היא הבעיה המרכזית, "נוצר מצב אבסורדי ומסוכן, שארגון לאומי ממלכתי מצהיר שתושבי יו"ש לא יהיו באחריותו ומאידך, מסכם את סוגית הגבולות עוד לפני שביבי עשה את זה. זה כמו שחברת חשמל תודיע שמהיום יקבלו יו"ש שירותים מחבת החשמל הפלשתינית. אם החרם של כמה שחקנים מהשמאל על אריאל עשה רעש ומהומה, כשמדובר בארגון לאומי הנהנה מתקציבים ומעמד כארגון הרשמי של מדינת ישראל על אחת כמה וכמה".

קצובר הבהיר כי ועד מתיישבי השומרון ימשיך לפעול ולקדם את ביטול ההסכם: " נפגשנו בימים האחרונים עם השר יוסי פלד שהביע תמיכה בנושא, ח"כ אריה אלדד זבולון אורלב ואורי אריאל מגישים הצעות חוק בעניין וגם יו"ר הקואליציה זאב אלקין יעלה את הנושא בוועדת חוץ ובטחון ובוועדת המשנה לנושאי יהודה ושומרון".