ארכיון
ארכיוןפלאש 90

התחייבותו של ראש הממשלה נתניהו שנאמרה לפני כשבועיים מתחילה לעמוד היום במבחן הפוליטי. זאת כאשר הנושא יועלה היום לדיון ראשון סביב שולחן הממשלה.

השרים אמנם ידונו בסוגיית החוק שמקורו באחת ההמלצות המשמעותיות ביותר בדו"ח טרכטנברג, אך הם אינם צפויים להצביע ולקבל החלטה בנושא. זאת בעקבות מחלוקות עם סיעות ש"ס, ישראל ביתנו ועצמאות המתנגדות לקיצוץ הרוחבי של ארבעה אחוזים, קיצוץ שנועד להביא ליישומה של ההמלצה.

נזכיר את דבריו של השר ליברמן בישיבת סיעתו בסוף השבוע. בדברים אלה נימק את החלטת סיעתו להתנגד להצעה. "כשעושים שינוי מרחיק לכת מעין זה צריך להגדיר מיהו קהל היעד ומה הדרך לממן את השינוי. הדבר הכי קל בכדי לממן את התוכנית זה לחתוך לכל המשרדים ולקחת ממשרד הבריאות, משרד הרווחה והמשרד לביטחון פנים אך בכך פוגעים ברווחת האזרחים. צריך לבדוק היכן עודפי התקציבים שלא נוצלו ולקחת משם ומתקציב הביטחון".

שר הביטחון ברק וסיעתו עצמאות דורשים להרחיב את התקציב ואת מקורות התקציב כדי לספק בשנת הלימודים הקרובה תשע"ג חינוך חינם בגני ילדים ציבוריים לגילאי 3 ואף מוקדם יותר מבלי לפגוע בביטחון ישראל, כלשונו של ברק.

בתום ישיבת סיעתו בסוף השבוע אמ שר הביטחון: "אין השקעה טובה יותר בתנאים של מדינת ישראל מהשקעה בחינוך מגיל אפס. לכן, נוכח האתגרים הביטחוניים, וכדי לתת מענה נכון למסה הקריטית לדרישות המחאה החברתית וכמענה למשבר הכלכלי העולמי שנמצא לפתחנו, חייבים לפעול להרחבת התקציב. יש להגדיל לשם כך את המקורות דרך: מס יסף, ביטול חלקי של פטורים ואף אג"ח ייעודיות למטרות מוגדרות".

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו הבטיח להתחיל בהחלת חוק חינוך חינם מגיל שלוש כבר בשנת הלימודים הבאה. כעת הוא צפוי למסע ארוך בין שריו עד למציאת המקורות למימון המהלך.