יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: פלאש 90
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על פתיחת חקירה פלילית, בעניין מניעת השכרת דירות לבני העדה האתיופית בקרית מלאכי.

בתשובה לשרת התרבות, לימור לבנת, כתב וינשטיין, "בעקבות המידע שנחשף בפרסומים האמורים, הוחלט לפני מספר ימים כי משטרת ישראל תפתח בחקירה, בחשד לביצוע של עבירת פרסום הסתה לגזענות בהקשר האמור".

היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי "מבלי להתייחס לממצאי החקירה שכאמור מצויה רק בראשיתה, אבקש להדגיש מושכלות יסוד, לפיהן חברה דמוקרטית איננה יכולה לסבול גילויי השפלה, איבה, או עוינות הנגרמים בשל צבע עורו של אדם או השתייכותו למוצא מסויים".

שרת התרבות, לימור לבנת שלחה ליועץ המשפטי לממשלה, מכתב בו דרשה לפתוח בחקירה, נגד "קבוצת תושבים בקריית מלאכי ששמו להם למטרה למנוע מאזרחים בני העדה האתיופית, לשכור דירות". 

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) תקפה את היועץ המשפטי לאור החלטתו, "וינשטיין נותן לגיטימציה לאפליה וקיפוח של ערבים וחרדים. הודעתו של היועמ"ש כי העדפת יוצאי צבא ושירות לאומי בקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה היא חוקית, סבירה ומידתית, היא אפליה ופגיעה קשה בערבים, חרדים, ובעלי מוגבלויות, ועומדת בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

גלאון הוסיפה: "אין פסול בלתגמל יוצאי צבא בגין שירותם, ואני תומכת בכך, אך לא ייתכן, שמהלך כזה יעשה באמצעות אפלייתן של אוכלוסיות אחרות הפטורות בחוק משירות".