קבר הרמב"ם
קבר הרמב"םחזקי עזרא

כרך 'המשפט העברי' יושק השבוע  בכנס שיתקיים בישיבת אור וישועה בשיתוף פעולה עם מכון משפטי ארץ, מכון משה, מכון המקדש, ועוד.

בספר 1,136 עמודים והוא כולל בתוכו 4 ספרים של הרמב"ם: נזקים, קניין, משפטים ושופטים. בצורת ההדפסה של הספר, כאשר תרגום דברי הרמב"ם עומד בטור אחד, ליד הטור בו מופיעים דביר הרמב"ם, כל המשפט העברי הופך פשוט וקל, עם דגש על הכללים, מבנה וסיכומי מונחים.

בסוף הכרך מובאים שטרות וחוזים רלוונטים לימינו (שטר שכירות דירה, שטר צוואה, חוזה עבודה לפי הרמב"ם ועוד , השו"ע ולפי החוק לימינו). העבודה נעשתה בשיתוף של "מפעל משנה תורה" ו-"מכון משפטי ארץ" - שיתוף פעולה שהביא לתוצאה מרשימה. כך סבורים העורכים לחבר בין הקלאסי של הרמב"ם לאקטואלי בימינו. הביאור הינו כרטיס כניסה לכל מי שהיהדות השלמה והרחבה חשובה לו.

"מפעל משנה תורה", שקם לפני שנים אחדות, מנסה להחזיר את לימוד התורה שבעל פה כולה אל הציבור בכללו, ולחולל את "מהפכת לימוד הרמב"ם". משנה תורה, בראייתו של המפעל, הוא הספר היחיד המקיף בצורה שלמה ומלאה את כל התורה שבעל פה, מדיני תפילין ועד דיני סנהדרין ומלחמות. בשלב הראשון הם הוציאו את משנה תורה בכרך אחד מנוקד ומדויק ביותר מתוך כתבי יד - בברכתם של הרב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ועוד, ועם מפתחות נרחבים הפותחים דלת לכל לומד. בשלב השני שנמצא עכשיו בעיצומו הם עובדים על ביאור משנה תורה בשפה ברורה וקצרה, ובעיקר, מה שהם מכנים, 'רמב"ם על פי הרמב"ם', כלומר ביאור נאמן למשנת הרמב"ם מתוך ספריו האחרים. עד כה יצאו בכרכי כיס 9 ספרים מתוך הי"ד. ספרים עשירים באיורים, טבלאות, סיכומים, כותרות, ריאליה, מפתחות ונספחים עשירים.

ללומדי הרמב"ם היומי מוצע הביאור חינמי באתר http://www.mishnetorah.com/rambam-yomi, ולקבוצות מישיבות הסדר וישיבות תיכוניות, מוצע לקבל את הספרים חינם לפי התקדמותם ברמב"ם היומי.