תושבי מגרון חותמים על ההסכם
תושבי מגרון חותמים על ההסכםצילום: פלאש 90

תושבי מגרון חתמו הערב (ראשון) על ההסכם על פיו תושבי מגרון ייעקרו מבתיהם באתר הנוכחי ויעברו לשכונת קבע שתוקם באתר סמוך המכונה "אתר היקב". עם מעברם של תושבי מגרון ליקב יימסר האתר הנוכחי למינהל האזרחי אשר יפעל בהתאם לחוק.

בהסכם נכתב, "מבלי לגרוע מאמונתנו בזכותו של עם ישראל לארץ ישראל, אנו, תושבי מגרון, לאחר שקיבלנו את נוסח טיוטת בקשת המדינה לבית המשפט במסגרת בג"ץ 8887/06, בעניין מגרון, מבקשים מן הממשלה לקדם את הליכי התכנון באתר המיועד, לבניית בתי הקבע שלנו, כאמור בבקשת המדינה ומודיעים כי נקיים את כל המוטל עלינו לפיה, דהיינו - הימנעותנו מבנייה נוספת באתר הנוכחי ומעברנו לבתי הקבע בהתאם ללוח הזמנים המפורט בה". 

הבוקר מסר ועד הישוב כי "לאחר מס' שבועות של שיחות ממושכות ואינטנסיביות, הושגה בין ממשלת ישראל למתיישבי מגרון הסכמה, שתביא לפתרון הסוגיה בדרכי שלום".

"בלב כבד, אך מתוך אחריות לאומית שלקיום פסק בג"צ מחד, ומאידך- רצון למנוע עימות ומראות קשים, תושבי מגרון קיבלו עליהם את ההסכמות האמורות, וזאת על אף הויתור והכאב הגדול הכרוך בעקירה ובפינוי הישוב ממקומו הנוכחי - ללא צורך, מבלי שהוכחה בעלות פלשתינית כל שהיא בקרקע עליה הוקם הישוב ומבלי שניתנה לתושבי מגרון ההזדמנות ההוגנת להוכיח את זכויותיהם שלהם בהליך משפטי אזרחי".

עוד נכתב בהודעה הבוקר כי "מטה מגרון מביע אמון בממשלת ישראל ובנציגה השר בגין שאכן הפתרון המוצג הוא הדבר שימנע מלחמת אחים ולכן בחרה ממשלת ישראל להציג בפני בג"ץ את הפתרון הנוכחי".