אנרכיסטים מתלוננים כי אתמול (שבת) במהלך הפגנה בכביש 90 הפעיל סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר,  אלימות חריפה כנגד המפגינים.

לטענת המתפרעים "כוחות הכיבוש מונעים באופן שיטתי מפלסטינים לנוע בכביש 90 ולכן קיימנו מחאה שקטה במקום. אחרי 20 דקות, כאשר הקבוצה הגיעה לצומת בכביש 90 נעצרנו על ידי ה-IOF (צבא הכיבוש הישראלי)". 

"לפעילים הפלסטינאים הצטרפו פעילים ממספר מדינות למפגן מחאה שכלל רכיבה על אופניים בבקעת הירדן", נכתב בהודעה, "הם שרו וצעקו במשך חצי שעה, לאחר מכן הם ניסו בדרכי שלום להגיע לשלב מתקדם יותר בכביש. כוחות צה"ל תקפו בברוטליות את המפגינים, וכמה מהם הוכו בפניהם עם רובים. שלושה מפגינים נלקחו לבית החולים לאחר האירוע", נטען על ידי האנרכיסטים.

מדובר צה"ל נמסר לערוץ 7 כי "מדובר באירוע חמור, מפקד פיקוד המרכז האלוף ניצן אלון הורה לבצע תחקיר יסודי ונוקב". בצה"ל הוסיפו "בתחקיר יבחנו הנסיבות שקדמו לאירוע המצולם בסרטון והאירוע החמור שנראה בסרטון, יופקו לקחים וינקטו צעדים מתאימים".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בעקבות פרסום התקרית, "כל הכבוד לסמח"ט בצה"ל שעשה את מה שלביבי ואהרונוביץ' אין שכל ואומץ לעשות. עם אנשי השמאל הקיצוני שמוציאים עיניים לחיילים יש לנהוג רק ביד קשה. מדובר בחשש ממשי לשלומם של חיילים ולסמח"ט לא נותרה כל ברירה. אגב, אם היה מדובר במתנחל שמקבל מכות לא היינו שומעים את מקהלת הצבועים של השמאל מייללת. מסתבר שלא מעניין אותם זכויות אדם אלא זכויות מחבלים ופרו ערבים". 

ח"כ זבולון אורלב אמר בעקבות פרסום התקרית, "מצער לראות את התגובות המתלהמות נגד קצין בכיר בצבא שהיה במשימה לאומית להגנה מפני פרובקטורים שכל מטרתם הייתה להבאיש את ריח צהל ומדינת ישראל. חבל שגם אישי ציבור מהשמאל שמצטרפים לעושי משפט שדה ללא בדיקה וללא למידת האירוע באיש שתורם את חייו למען הגנת המולדת".

אורלב הוסיף "רק פעולתו הנחושה של הסמחט מנעה מחבורת ההאנרכיסטים להמשיך בהתפרעויותיה. חבל שגם הפעם השמאל ממהר לתקוף דווקא קצין בכיר בצהל במקום את החבורה פורעת החוק שרובה אנרכיסטים מקצועיים שיובאו מחו"ל".

יו״ר מועצת יש״ע, דני דיין, אמר "אני ממליץ לפוליטיקאים המתלהמים מן השמאל החורצים את דינו של סמח"ט הבקעה - להרגע ולהפסיק לדחוף את האף שלהם לתוך המערכת הצבאית. לא ברורה לי תאוותם לצלוב קצין בכיר המתעמת עם חבורת שונאי ישראל".