חגי עמיר ביציאתו מהכלא
חגי עמיר ביציאתו מהכלאצילום: פלאש 90
חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, יצא הבוקר לחופשי לאחר יותר מ-16 שנות מאסר. עמיר סימן  בידיו תנועת הניצחון "וי" והתקבל על ידי בני משפחתו ופעילי ימין קיצוני שהגיעו למקום. 
 
כוחות גדולים של משטרה בפיקודו של סגן ניצב שלומי שגיא נמצאים במקום יחד עם כוחות של יחידת נחשון של שב"ס. כמה עשרות פעילי שמאל מפגינים בשעה זו מול שערי בית הכלא במחאה על שחרורו של עמיר.
 
עמיר בן 43 מעולם לא הביע חרטה על מעשיו. בחודש אפריל 2006, נדון עמיר לשנת מאסר נוספת לאחר שהורשע באיומים על חייו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.
 
בישוב שבי שומרון מופתעים ומוטרדים מהעובדה כי האיש דווקא בחר לבלות את השבת אצלם ולא בביתו בהרצליה. "אנחנו מוותרים בחפץ לב על האורח הזה", אמר אחד התושבים לערוץ 7, "האיש הזה לא רצוי בישוב וטוב יעשה אם לא יגיע לכאן. אנחנו מתנערים לחלוטין מהביקור הזה וכמובן שמתנערים לחלוטין מכל מה שקשור לרצח רבין", אמר.
 
תושבים תלו ברחבי הישוב שלטים נגד הביקור בישוב, עליהם נכתב בין השאר "לא תרצח", ו"רצח - זו לא דרכנו".

דיווח סותר מצביע על כך שעמיר יעביר את השבת בעיר אלעד. אם אכן יגיע לאלעד יקבלו את פניו פשקווילים הקוראים לו לצאת מהעיר.

בפקשווילים נכתב "רוצח! צא מהעיר! תושבי אלעד מתקוממים נגד הפיכת עירנו לעיר מקלט עבור השפל שבאדם, חגי עמיר, שסייע לאחיו יגאל, שם רשעים ירקב, רוצחו הארור של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין".

עוד נכתב "בשם רבני העיר, אנו קוראים לציבור למחות כנגד הפיכת העיר אלעד, בחוצפה ובעזות מצח, לעיר מקלט עבור בן העוולה, תוך פגיעה ברגשות התושבים ובשמה הטוב של העיר". הכרזה מסתיימת בכיתוב: "וביערת הרע מקרבך".

 
(צילום: צדוק לוי)