בעקבות הודעתו של נפתלי בנט כי יתמודד לראשות הבית היהודי, רס"ן (מיל') יוני שטבון מייסד תנועת 'רעננים'- צעירי הציונות הדתית, ובעל צל"ש הרמטכ"ל, הודיע היום (שלישי) כי יתמודד לרשימת הבית היהודי.

היום (ג'), הכריז שטבון כי יתמודד לרשימת הבית היהודי בשילוב 'מטה הצעירים' במפקד הציונות הדתית אותו הקים לאחרונה, זאת בצד תמיכה במועמדות נפתלי בנט לראשות הרשימה.

רס"ן (מיל') יוני שטבון, ייסד יחד עם חבריו לפני למעלה משנתיים את תנועת 'רעננים'- צעירי הציונות הדתית,  ועמד בראשה מהיווסדה. התנועה פועלת במרחב הציבורי לאיחוד הכוחות הצעירים בציבור הדתי לאומי, וכן הובילה פרויקטים לחיזוק הזהות היהודית והציונית של החברה הישראלית.

יוני שטבון (33), תושב ירושלים, נשוי ואב ל-6 ילדים, משמש כסמג"ד ביחידה קרבית במילואים, ומעוטר בצל"ש הרמטכ"ל על תפקודו במלחמת לבנון השנייה. לפני למעלה מ-4 שנים השתחרר שטבון משירות בצה"ל לאחר ששימש כמפקד וקצין ביחידת אגוז וחטיבת גולני. שטבון בוגר ישיבה גבוהה, וסיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון בממשל ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי – הרצליה.

שטבון היה שותף בהקמתם של גופים ציבוריים העוסקים במתן גיבוי ללוחמי צה"ל מול ארגוני השמאל הקיצוני. במהלך מבצע עופרת יצוקה, יזם שטבון עצרת תמיכה המונית בתושבי הדרום, בה השתתפו אלפי סטודנטים חילוניים ודתיים. 'מטה הצעירים' שהוקם לפני מספר שבועות, פועל לחבר את כלל הצעירים בציונות הדתית שמבקשים לקדם שינוי בפוליטיקה הציונית דתית.

רס"ן (מיל') יוני שטבון: "כניסתו של בנט וחבירת ח"כ אורבך אליו,  בנוסף לדמויות חדשות בהתמודדות להנהגת המפלגה נותנת תקווה כי ניתן להפסיק את הקיפאון הפוליטי בציונות הדתית ולהוביל לדרך חדשה. אני גאה להיות שייך לציבור הציוני דתי ולתפישת עולם זו. אני מאמין שעכשיו ניתן גם להשמיע אותה ברמה ציבורית בצורה משמעותית יותר ולהוביל בע"ה גם את הרוח הצעירה".

שטבון בשלב זה ירכז את פעילות 'מטה הצעירים' במפקד ויסיים לשמש כיו"ר תנועת 'רעננים' שתמשיך בפעילות ציבורית יחד עם בעלי התפקידים וההנהלה הקיימת.