מציינים עשור לאור זכרו של גלעד הי"ד

במעמד 1,500 משתתפים חגגו אמש תושבי חוות גלעד עשור להקמת הישוב.

הטקס החגיגי התקיים ביום השנה להרצחו של גלעד זר הי"ד, ששימש קצין הבטחון של המועצה האזורית שומרון.

את היום החלו המתיישבים בצעדה חגיגית מסביב לחווה אותה הדריך רבש"ץ החווה ומנהל מדרשת השומרון יאיר אלמקייס, בסופה נטעו הצועדים חורשה חדשה באדמות המקום. מיד לאחר מכן חגגו משפחות האורחים ולידיהם בהפנינג גדול של מתנפחים ודוכני אוכל, ונהנו מהופעה של אליקום ולהקתו.

את האירוע המרכזי פתחו תושבות חוות גלעד, בקטע שחיברו על הווי הישוב, והוא המשיך בהענקת  תעודות הוקרה למשה זר - בעל האדמות ואיש החזון, לרב השומרון הרב אליקים לבנון, לגרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון ויועצו יוסי דגן על תמיכה ועזרה בלתי פוסקת, לחבר הכנסת מיכאל בן ארי על פעילות פרלמנטרית בלתי פוסקת למען המדינה והעם ולחיים פוגל שליווה וסייע לאורך שנים ארוכות.

בהמשך דיברו גם רבה של קדומים הרב צבי פרבשטיין, ראש המועצה גרשון מסיקה ורב השומרון  הרב אליקים לבנון. את אות   הראשונים המקימים קיבלו איתי זר ורעייתו בת ציון, יחד עם ארבעת הרווקים שהיו למשפחות בחווה: ציקי, עוזי אלנתן וחיים. הערב המרגש הסתיים בטקס העברת לפיד הדורות: חמש נשים חזקות מתקופות שונות וממקומות שונים בארץ העבירו ביניהן את לפיד ההתיישבות לפיד אהבת הארץ. בסיום הערב הודלקה כתובת אש וזיקוקים בשלל צבעים עיטרו את השמים.

בחוות גלעד מתגוררות כיום כארבעים משפחות. במקום ישיבה גבוהה, גן ילדים, מעון, ספריה וכמובן הרבה הרבה חקלאות עברית.