ח"כ אורית זוארץ (קדימה) תוקפת את התנהלותם של חברי הכנסת על רקע חוק טל ופירוקה של ועדת פלסנר.

"כולם התלבשו על החרדים ועל הערבים אבל מה קורה עם חילונים שמשתמטים? בואו נעשה סדר אמיתי, מתחת לרדאר של כולנו יש קבוצה גדולה שלא נושאת בנטל ומשתמטת משירות צבאי, אלפי הפטורים מטעמי מצפון, פטורים מטעמי משחק, פטורים מטעמי דוגמנות נוחת וקריירה, עליהם לא מכוונים את הזרקור ומתעסקים רק עם החרדים והערבים הגיע הזמן לטפל באופן יסודי בכל המשתמטים גם אלה המגיעים מקרבנו החילוניים", אמרה זוארץ.



"כאם לחיילת משוחררת ולחייל שמשרת, כאזרחית וכשליחת ציבור רק חלוקת הנטל באופן שוויוני עומדת לנגד עיני. בימים אלה אסור להלך אימים ולהניף את החרב מעל ראשו של איש, יש כאן משא ומתן,  המטרות הללו מקדשות את מחיר כיסאותיהם של חברי הכנסת. יש כאן הזדמנות להגיע להישג היסטורי ולחולל שינוי משמעותי גם אם זה יהיה במחיר 28 חברי כנסת".



זוארץ הוסיפה "ההתנהלות של חלק ממובילי המחאה החברתית שיצאו נגד הנושאים בנטל הזויה ומעידה כי הם ירדו לגמרי מהפסים, בהתנהלותם הם פוגעים באינטרסים הלאומיים של אזרחי מדינת ישראל. שוויון בנטל וצדק חברתי שלובים זה בזה ואין אפשרות להשיג את האחד מבלי לחתור לאחר. אני קוראת להם  לקפל את הדגל נגד הפגנת השוויון בנטל  שהניפו היום ולהצטרף לכלל אזרחי ואזרחיות המדינה למאבק הכולל, אסור שיהיה מאבק בין צדק חברתי לבין שוויון בנטל החברתי. מחר אגיע להפגנה יחד עם הורים לחיילים שמשרתים ונושאים בנטל ועם חברי מקדימה".