מאסטר שף ילדים
מאסטר שף ילדיםהוצאת כנרת

תעמידו שורות של ילדים, שלפני כל אחד משטח נירוסטה ועליו קרש חיתוך ענק לצד כיור גדול. מה קיבלתם? מאסטר שף ילדים.

הספר הזה מדבר אמנם, על ילדים, אבל בהחלט לא (רק) בשבילם. הילדים בתכנית, שהצטלמו גם לספר, הם צעירים ביותר - בני 10 ו-11 למשל.

הבטחון העצמי שלהם בבישול מעורר קנאה, והם בהחלט גם מצטלמים טוב.

שלא לדבר על המנות המשובחות שהם מכינים - כל מיני דברים שלפי התמונה הייתם רוצים שיגישו על שולחנכם יום לפני תחילת הדיאטה הבאה.

הספר, כפי שבוודאי כבר הבנתם מהתיאורים, יצא לאור בפורמט אלבומי, כך שהתמונות של האוכל, של הילדים ושל רגעים מהתכנית- יפים ומרשימים.

ספר בישול כזה הוא חוויה: קודם כל, לצד כל מתכון מופיע ציטוט מהשיחה על המנה בתכנית. הילדים מסבירים מדוע הצליח להם ("אמרתי לעצמי הדבר שהכי מתאים פה זה בננות מקורמלות") או שלא ("הכל בגלל שבישלתי את הסוכר יותר מדי זמן"), מתגעגעים לסבתא, מקדישים את הרביולי לאמא שלהם או טוענים שיצא להם אפילו טוב ממנה ובעיקר-בעיקר, רוצים להביא כבוד ונחת לאמהות שבמטבח שלהן החלה כל אהבת הבישול הזו.

המנות המוצעות בספר, ברובן פשוטות להכנה: רשימה קצרה של מצרכים והוראות ברורות של עשה ואל-תעשה עם מעט המלצות להגשה אסטטית.

הדיאלוגים הנלווים מביעים שוב ושוב את הקשר הרגשי בין הילדים לאוכל, הדרך שעשו כדי להעז וליצור מנות יצירתיות וגם טעימות ובעיקר מרשימות ברמת הפרגון של השופטים, שמוצאים על מה להחמיא: הרוטב, השילוב המצוין ואפילו סידור הצלחת בצורה מעניינת.

למשל, דניאל - ילד בן עשר שהכין מנת בשר ביין אדום על פירה וברוקולי. התיאור שלו הוא "אני מרגיש שבמנה הזאת לקחתי את כל הרגשות שלי - בעצם אותי - והגשתי אותן על צלחת".

הספר מעורר תאבון ובהחלט נראה ישים, במתכונים בהם מדובר על חומרים ביתיים ולא מופרכים. עם זאת, יש לשים לב שלמרות שרובם ככולם של המתכונים כשרים, ישנו מיעוט של מנות אשר אינן כשרות.

ויש אפילו צ'ופר: פה ושם מתכונים של שפים בוגרים ואפילו מתכון של קרין גורן עם "סוד מתוק" לקינוח הספר.