האוטובוס השרוף
האוטובוס השרוףפלאש 90

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, השתתף הלילה (שישי) בטקס לזכרם של חמשת הנרצחים בפיגוע בבורגס בנמל התעופה בן גוריון, "אנו עומדים מול חמשת הארונות והלב נקרע".

"בחודשים האחרונים, ניצבת ישראל ואזרחיה מול גל ענק של ניסיונות לפיגועי טרור באירופה, אפריקה, אמריקה ואסיה נגד אזרחיה ושליחיה", אמר מיסז'ניקוב. "המשותף לכולם היה ברור: לפגוע בשליחים ובתיירים ישראלים. זהו גל טרור אכזרי, מכוון ומתוזמן. מטרתו היא אחת – לפגוע בישראלים וביהודים, לקטול חיים, להרוג את החופש".

"אתמול הצליח הגל להתנפץ על חופו של הים השחור", הוסיף מיסז'ניקוב. "הפעם, הצליחה איראן במשימה הבזויה אותה לקחה על עצמה כשפגעה באוטובוס ובו תיירים ישראלים בבולגריה".

אמש הותר לפרסם את שמותיהם של 5 הנרצחים בפיגוע אתמול בבורגס: אמיר מנשה, בן 28 מפתח תקוה, יצחק-עידן קולנגי בן 28 אף הוא מפתח תקוה, מאור-מכלוף הרוש, בן 26 מעכו, בן עירו אליאור פרייס בן 26, וכוכבה שריקי, בת 44 מראשון לציון.



הלווייתו של יצחק עידן קולנגי תהיה ב-10:30 בבית העלמין סגולה בפתח תקוה. בן עירו אמיר מנשה ייטמן בבית העלמין סגולה ב-11:30.



במטוס אחר של חיל האוויר הובאו 3 פצועים קשה מן הפיגוע. ראש המשלחת הרפואית לבולגריה, ד"ר דוד דגן, אמר כי צוותי הרפואה בסופיה טיפלו היטב בפצועים. עם בואם ארצה הועברו לבתי חולים מורדמים ומונשמים.