ניצב ניסו שחם
ניצב ניסו שחםפלאש 90

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, החליט להשעות את מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, עקב בדיקה שהחלה להתנהל נגדו בימים האחרונים. החל מהבוקר (ה') ניצב מני יצחקי הוא מפקד מחוז ירושלים בפועל.

בשלב זה לא ניתן להרחיב בפרשה שמסעירה את מחוז ירושלים ואת משטרת ישראל כולה בשל צו איסור פירסום.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הורה להשעות מתפקידו קצין בכיר נוסף ממשטרת ירושלים, תת-ניצב ניסים אדרי, מפקד תחנת ציון, גם זאת בעקבות המידע החסוי, עליו קיים צו איסור פרסום.

דוברו של השר לבטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', מסר בתגובה כי השר עודכן בפרשה ביציאתו לחופשה כפויה של ניצב ניסו שחם. המפכ"ל טרם מסר את תגובתו.

ניסו שחם היה שנוי במחלוקות בציבור הדתי לאומי לאחר שבמהלך ההתנתקות תועד כשהוא מתדרך את מפקד מג"ב דרום לנקוט ביד קשה ולהשתמש באלימות נגד המתנגדים לעקירה, תוך שהוא משתמש בביטויים גסים וקשים. שחם הועמד לדין משמעתי בפני המפכ"ל משה קראדי בהאשמות של נקיטת לשון גסה והתנהגות שאינה הולמת שוטר, ונגזר עליו עונש של נזיפה חמורה וקנס בשיעור של שישה ימי עבודה.

עם זאת, שחם הביע חרטה על מעשיו ויש בציבור הדתי רבנים שסברו כי "חזר בתשובה" ופתח דף חדש. תושבי מזרח ירושלים היהודים שיבחו אותו לטובה במלחמתו נגד התנכלויות חוזרות ונשנות מצד ערביי המקום. "שחם יודע לטפל בערבים הפועלים נגד יהודים, הוא מפעיל יד קשה כלפי כל סוג ורמה של טרור", אמרו.