לשמור על העיניים
לשמור על העינייםרויטרס

הגוף המכנה עצמו "הוועד לטוהר המחנה" פרסם בימים האחרונים עלונים בבתי הכנסת בהם מוצעים למכירה "משקפים מיוחדים למניעת פריצות".

לטענת אנשי הוועד, המשקפיים נראים כמשקפי שמש לכל דבר ומדבקה המוצמדת להם מצמצמת את שדה הראיה לשלושה מטרים קדימה בלבד. עלות "המשקפים" המודברים 25 שקלים.

ב'וועד לטוהר המחנה' אומרים כי מדובר במשקפים המתאימים לנאלצים להסתובב במקומות הומי אדם דוגמת שדה תעופה, שם, לטענתם, אדם המעוניין 'לשמור את עיניו' יתקשה לעשות זאת.

לפני כחודש פורסם על ידי הגוף האמור גימיק אחר הנוגע ל'שמירת עיניים'. בפניה מיוחדת שהופצה במספר ריכוזים חרדיים, קראה הועדה למשפחות ולנוסעים חרדים המתכננים לעשות את הקיץ הקרוב ברחבי העולם, להצטייד בטרם נסיעתם במחיצת פוליגל מיוחדת המתאימה עצמה למקום הנוסע שתחסוך מהם את ההתמודדות עם בעיות הצניעות המקרנות במטוסים ותאפשר להם לנצל את הזמן ללימוד תורה.

"לדאבון לב גדולה המכשלה בטיסות לחו"ל שמקרינים לעיני עם קודש, סרטים מכוערים המשחיתים את הנפש ואסורים בראיה", נכתב במודעה שפורסמה על ידי חברי הוועדה. "עיקר הקושי הוא בטיסות לאירופה בגלל מסכים מרכזיים המותקנים ברוב המטוסים, אך גם בטיסות לארה"ב שבהן יש מסכים אישיים קיימות בעיות צניעות".

"עד כה חילקנו 1000 מחיצות, ובכל אחת מהן השתמשו לכל הפחות פעמיים", סיפר אחד הנציגים לנוסע חרדי שהתעניין באופי המחיצה. "הגיעו אלינו עשרות מכתבים של אנשים שהודו לנו על שפתרנו עבורם את בעיות הצניעות".