מברך את האיראנים. פרס
מברך את האיראנים. פרספלאש 90

מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקפים הערב (ה') בחריפות את נשיא המדינה, שמעון פרס, בעקבות דבריו לפיהם ישראל לא מסוגלת לעצור לבדה את תכנית הגרעין של איראן.

לדברי המקורבים, "פרס שכח מה תפקידו של הנשיא בישראל". בגלי צה"ל צוטטו המקורבים שהזכרו "שלוש טעויות הרות גורל" של פרס בעניינים הקשורים בבטחון המדינה. "הוא טעה כשחשב שאחרי הסכמי אוסלו יהיה מזרח תיכון חדש, ובפועל התהליך גבה יותר מ-1,000 קורבנות ישראלים בפיגועי טרור מהשטחים שהוא מסר לפלסטינים; פרס טעה כשאמר שאחרי ההתנתקות יהיה שלום בעזה, ובפועל יורים משם טילים; והטעות הגדולה ביותר שלו היתה בשנת 1981 כשפרס חשב שהפצצת הכור הגרעיני בעיראק היא טעות". המקורבים הוסיפו: "למזלם של אזרחי ישראל, רה"מ בגין התעלם אז מדעתו".

ח"כ מירי רגב אמרה כי דבריו של הנשיא פרס הם חסרי אחריות. "הדברים לא מפתיעים אותי. פרס שגם בעבר לא גיבה את ראש הממשלה דאז מנחם בגין לפני התקיפה של הכור בעירק. פרס נשאר אותו פרס שמאלן תבוסתן וחתרן שאינו מגבה ראשי ממשלות. בעקבות התנהגות זו אני בודקת אפשרות להפסיק את כהונתו. אני מצפה מנהשיא פרס שלא יעסוק בסוגיות שהם באחריות ראש הממשלה. אין בעולם נשיא שמגבה נשיא מדינה אחרת ולא את המדינהשהוא מייצג איתן".

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר כי "נשיא המדינה שגה שגיאה קשה בהתבטאויותיו חסרות האחריות". לדבריו, "מי שטעה בעבר כשהוביל את תהליך אוסלו, אשר גבה למעלה מאלף קורבנות ומי שהתנגד להפצצת הכור בעראק, ראוי היה שימנע מטעויות נוספות. על הנשיא למלא את תפקידו הטקסי באופן ממלכתי ולהשאיר את ההחלטות הגורליות למנהיגות הנבחרת ובראשה ראש הממשלה, כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית מתוקנת".

יו"ר סיעת האיחוד-הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ אמר "לצערנו הרב, בארבע השנים האחרונות מדיניותו של פרס שלטה בכיפה ולא של אוהבי ומכבדי הארץ ובוניה. יש להניח שפרס יודע יותר מאיתנו שזה זמן רב אובמה מנהל את מדינת ישראל ולא רה"מ נתניהו".

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי אמר "פרס היה ונשאר חתרן בלתי נלאה הגיע הזמן שהוזה המזרח התיכון החדש יבלה את שנת התשעים שלו בבית אבות, הנזקים שהוא עשה לעם ישראל מספיקים למאתיים שנה".