ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להביא את מסקנות דו''ח לוי למליאת הממשלה כדי לאמץ חלק מעקרונותיו. כך דווח הבוקר ב"קול ישראל".

לפי הדיווח, בעת האחרונה השלים צוות במשרד ראש הממשלה את גיבושה של הצעת ההחלטה. לאחר פרסום הדו''ח לפני מספר חודשים התחייב נתניהו להביא אותו לְדיון בוועדת שרים לענייני התיישבות, ואולם עד כה נמנע מלעשות זאת.

בתגובה לפניית ערוץ 7 סירבו אנשי לשכת ראש הממשלה לאשר או להכחיש את הידיעה.

יו"ר הבית היהודי, השר הרב דניאל הרשקוביץ, מתייחס לדברים ואומר כי "לאימוץ עקרונות דו"ח לוי על-ידי הממשלה תהיה משמעות עצומה בחיזוק ההתיישבות. דרישותיי לאימוץ הדו"ח, יחד עם דרישות חבריי לועדת השרים להתיישבות יביאו את הממשלה להוכיח את מחוייבותה להתיישבות בארץ ישראל".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי התייחסה לדיווחים ואמרה "ראש הממשלה הוכיח היום את מחויבותו להתיישבות היהודית. ממשלת ליכוד חזקה היא הדרך היחידה לשמירה ופיתוח של ההתיישבות, ועל המחנה הלאומי לוודא שהליכוד יתחזק בבחירות כדי להמשיך את החלת החוק על יהודה ושומרון".

נזכיר את דבריו ביום שני בערוץ 7 של שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין ביומן ערוץ 7 ולפיהם הבטיח לו ראש הממשלה כי לאחר החגים, דהיינו בימים אלה, יובא דו"ח השופט לוי לדיון בוועדת השרים לענייני התיישבות כהליך ראשוני לקראת אימוצו.

שר החינוך גדעון סער קרא אתמול לאמץ את מסקנות הדו"ח.  "הוועדה בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס), אדמונד לוי, עשתה עבודה חשובה", אמר סער והוסיף "על הממשלה לקבל החלטה בדבר אימוץ עקרונות דו"ח הוועדה והסדרים מעשיים שכלולים בה". את דבריו אמר שר החינוך במהלך חנוכת בית ספר בישוב טלמון.

דברים ברוח זו נאמרו גם על ידי השר ישראל כץ והשרה לימור לבנת.

השר סער: לאמץ את עקרונות ועדת לויאבי זנגי

(צילום: אבי זנגי - 'דקה מן הדקה')