נמר
נמרגן החיות התנ"כי בירושלים

בנפאל חושדים כי נמר הוא האחראי למותם של 15 בני אדם במהלך 15 החודשים האחרונים. הנטרף האחרון הוא ילד כבן 4, שהנמר חטף וגרר לתוך הג'ונגל במטרה לטרוף אותו.

בשבת בבוקר נמצא ראשו של הילד בתוך יער הנמצא כקילומטר מביתו, מסר מפקד המשטרה במחוז באיטאדי, הנמצא מערבית לקטמנדו.

גילוי חלקי גופו של הילד הגיע לאחר שעות ארוכות של חיפושים שנערכו אחריו במחוז. הילד הוא הקורבן ה-15 למתקפות שנערכות מזה 15 חודשים במחוז המרוחק במערב נפאל.

המשטרה בנפאל מעריכה כי נמר אחד או שניים, מהסוג הטורף בני אדם, אחראי לכל הקורבנות.

מהמחלקה לפארקים לאומיים ושמורות טבע בקטמנדו הסכימו עם ההערכה של המשטרה, והם אף מסרו כי בעלי חיים טורפים בדרך כלל נמצאים בסביבה מרוחקת כאשר הם פועלים בצורה בודדת או לכל היותר בזוגות.

החשש הוא שקורבנות נוספים יהיו אם מדובר ביותר מבעל חיים טורף אחד.

"מכיוון שהדם של בני האדם מכיל יותר מלחים מאשר הדם של בעלי חיים, ברגע שבעל חיים טורף טועם את הטעם המלוח של בני האדם הוא לא אוהב יותר לטרוף בעלי חיים אלא רק בני אדם", הסביר דאקאל מאהשוור, אקולוגיסט מהמחלקה לפארקים לאומיים ושמורות טבע.

מתוך 15 הקורבנות, עשרה הם ילדים מתחת לגילאי 10, השאר הם ילדים גדולים יותר ואישה בת 29 שהלכה ביער. אף גבר מבוגר נמצא בין הקורבנות. כל הקורבנות חיים בכפרים הקרובים ליערות הצפופים באותו המחוז.

במחוז פורסם פרס כספי השווה ל-300 דולר לכל מי שיצליח לתפוס או להרוג את הנמר, והחלו להעלות מודעות לסכנות הטמונות בכניסה לבד ליער.