אביו של פסקל
אביו של פסקלהמכללה

במיזם הנצחה חדש של מכללה ירושלים, משרד החינוך ורשת צביה, מוצגות בכלים אמנותיים תכונותיו של הלוחם האגדי פסקל יום טוב אברהמי ז"ל.

המיזם הושק היום (ד') ביום עיון שנערך במכללה ירושלים בהשתתפות משפחת אברהמי וכמאה תלמידות מגמות עיצוב גרפי באולפנות.

אמו של פסקל אמרה בגרון חנוק: "אם הייתי יכולה להגדיר את פסקל במילים הייתי משתמשת באימרה עליה מתחנכים הלוחמים מהימ"מ: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם" (תהילים יח' לב'), לפסקל לקח 26 שנים להגיע לסוף שהוא חשב שצריך להגיע, וגם כשרצינו מרוב דאגה שהוא יפסיק את העבודה, הוא ענה לי- אמא יש עבודה, אני פה בשביל העבודה הזאת".

בפתיחת יום העיון הציגה המשפחה מצגת וסרטון שהפיק בנו הבכור של פסקל ז"ל אודות הימ"מ ואודות גבורתו של אביו.

המיזם המיוחד מתמקד בערכים האופייניים לרוחו וחזונו של פסקל כציוני נלהב: גבורה, צניעות, התמדה והקרבה. ראש מדרשת 'צופיה' הרב משה פרץ שוחח עם המשתתפות על משמעות התכונות האלו בראייה תורנית ויחסי הגומלין ביניהן.

המשתתפות הוזמנו לתת פרשנותם לערכים הנ"ל, באמצעים גרפים שונים, על פי בחירתן: כרזה, סטיקר, עיצוב חולצה, כריכת ספר, שילוט, אריזה וכו'... והשתלמו במגוון סדנאות בהן קיבלו טיפים להשגת האתגר באמצעות פוטושופ, חשיבה יצירתית, עיצוב ואמנות. בסיום תהליך העיצוב תתקיים תערוכה משותפת בה יוצגו התוצרים.

המפקחת על האמנות בחינוך הטכנולוגי במשרד החינוך, עינת קריצ'מן, שהשתתפה ביום העיון בירכה על היוזמה וראש החוג למשאבי למידה במכללה ירושלים אסנת כהן שמנהלת את המיזם הצטרפה והוסיפה ש"ההנצחה של פסקל ז"ל באמצעי מולטימדיה זו דוגמא מעולה לשימוש חיובי שניתן לעשות בכלים הללו, במקום שאין מילים, האמנות מדברת, ויכולה לתת ביטוי לעוצמות שאפיינו את פסקל".

התלמידות המשתתפות הסבירו למה חשוב להן להנציח ולזכור את פסקל ז"ל: שחר קפלן מצביה חיפה הסבירה "כי הוא היה בן אדם מדהים, אפשר ללמוד ממנו כל כך הרבה דברים, הוא ממש אישיות לדוגמא, אם זה מההתמדה שלו, מהמסירות שלו, מהגבורה שלו, הוא ממש מסר את עצמו, כאילו כל החיים שלו הקדיש בשביל להגן על עם ישראל ולאנשים יש מה ללמוד מזה". אילו שירה ראובן, תלמידת י"א, הסבירה: "כי צריך אנשים שלא רק מדברים על ערכים שגם חיים את זה, שחיים את להגן על העם להגן על הארץ".