עם תום ה'שבעה' על הרבנית רחל נריה מפרסם ערוץ 7 הקלטה נדירה מתוך ארכיון הרדיו של הערוץ, בה מספרת הרבנית נריה על החיים לצד בעלה - הרב משה צבי נריה זצ"ל.

הראל כהן, באותה עת תלמיד בישיבת בית אל, מי שהיה תלמיד קרוב לרב נריה זצ"ל ומעורכי כתביו, ובן בית אצל הרב והרבנית נריה, ערך את הראיון במלאת 30 יום לפטירת הרב נריה.

בפתח ההקלטה מספר הרב נריה על אשתו, "עלי לציין את העזרה הגדולה שאני מקבל מהיום הראשון מרעייתי שתחייה. היא שותפה נאמנה ללבטים ולכל מה שמתרחש בישיבה, ברוחה הטובה, בהבנתה, בדאגתה, במסירותה ובאחריותה וגם בדאגה האישית בבריאותי".

"הקב"ה זיכה את הישיבה בעזרה כל כך חשובה בנשיאה בעול, שהקב"ה יתן לה כח ואומץ לעמוד במשימה הזו לאורך ימים ושנים", הוסיף.

הרבנית נריה סיפרה כי הרב נריה תמיד ישב בחדרו על מנת ללמוד, "הילדים ידעו שלא מפריעים לאבא. כשהוא גילה שיש איזה נתק בינו לילדים, אז הוא מצא פיתרון. כשהיה יוצא מחדרו ורואה ילד מסתובב בבית, אז קרא לו בשקט ונתן לו ממתק. הילד היה בטוח שהוא היחיד שזוכה לממתק וכך כל הילדים הרגישו".

היא סיפרה שכשהרב נריה היה נוסע לקיבוצי השומר הצעיר הוא היה לוקח את הילדים, "הם שמעו את השאלות הקשות ולמדו את התשובות".

"הוא היה מתמיד גדול", סיפרה הרבנית נריה, "באותו רגע שנכנס הביתה, הוא היה אוכל משהו ומסתגר בחדר. הוא ניצל את כל הזמן לדברים שהוא היה צריך לעשות".

הרבנית נריה ז"ל סיפרה כי בעלה לא תמיד הספיק להעמיק בכל מה שרצה, "כשנתקל באיזו בעיה ולא היה לו זמן למצוא את פתרונה, הוא היה לוקח פתק וכותב עליה את השאלה ושם על השולחן. כך הצטרפו הרבה פתקים עד לתקופת החופש בה הוא היה נוסע למירון, ושם לא הפריעו לו והוא יכול היה לשבת ולעסוק באותם נושאים שלא הספיק לטפל בהם במהלך השנה".

הרבנית נריה בישיבת בית אל