בית כנסת חדש
בית כנסת חדשמועצה אזורית שומרון

בהשתתפות מאות מתושבי השומרון ומרכז הארץ, ובמעמד הרב הראשי לישראל, ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקואליציה, נחנך השבוע בישוב שבי שומרון  בית כנסת ספרדי לזכרו של הרב מאיר חי, שנרצח לפני  שלוש שנים בדרכו מלימוד תורה לילדים לביתו בשבי שומרון.

הטקס התקיים ביום השנה השלישי להירצחו, והוא נפתח בתהלוכת ספרי התורה מבניין בית הכנסת הזמני לבניין בית הכנסת החדש.

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר קבע מזוזה בפתח בית הכנסת החדש, ולאחר דברי ברכה של ראש המועצה הדתית דב שפירא אמר: "כאן הסתובב יוסף הצדיק, כל מקטום שנבנה כאן בארצנו יהיה שלנו למצח נצחים, איש לא יוכל לגזול מאיתנו את זה".

בסיום דבריו פנה הרב מצגר אל אלישבע חי, "הרב  מאיר היה אדם חי, תוסס, אידיאליסט . אני רוצה לברך אותך שתזכי לראות נחת מכל ילדייך ושיאירו פנים לכל אדם, ושילכו בדרכו. מברך אותך באפון אישי שהקב"ה יתן לך כוחות ושמחות".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, שסייע לבניית בית הכנסת יחד עם אנשי לשכת ראש הממשלה ומזכיר הממשלה, אמר באירוע "התשובה האמיתית לרצח, חוץ מלתפוס את המחבלים – מה שקרה – היא לבנות. התשובה היהודית הציונית האמיתית היא לבנות. בראש ובראשונה התשובה האמיתית היא לבנות ולבנות. להראות למרצחים שלא יצליחו להזיז אותנו מפה, אלא דווקא לבנות ולבנות. כמה שיגנו אותנו, נמשיך לבנות. הממשלה הזאת החליטה לבנות כי זו דרכה. הממשלה הזאת תמשיך לבנות ביהודה ושומרון ובירושלים".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סיפר על היכרותו האישית עם הרב מאיר חי ומשפחתו ואמר "ראוי ביותר לחנוך ביום השנה לרב מאיר חי מבנה של בית כנסת, ומקום לימודי תורה בשבי שומרון. אנחנו נבנה את השומרון באמונה ובעוז. המרצחים הנפשעים לא רק שלא ישיגו את מטרתם, אלא להיפך – אנו נשתרש בארץ ישראל ונפריח ישובים ומוסדות תורה בשומרון".

הרב יהושע שמידט רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון  אמר "הרב מאיר היה כולו איש של עשייה, בכל דבר עם כוחות טובים של עשייה. הרב מאיר היה יושב בחדר של התלמוד תורה בשעה שתים בלילה. אין ספק שהדבר הנכון והראוי להנציח את שמו הוא להקים מרכז שישלב איתו את המוסרת שהוא הוביל – את התורה ואת הקדושה".

מנחה הטקס יוסי דגן, חברו של הרב מאיר חי הי"ד, סיפר על אישיותו של הרב מאיר "הרב מאיר חי ידע לסלול מסילות ללב כל אדם: תלמידי חכמים ושאינם דתיים, מבוגרים ונוער ובמיוחד לילדים. אהבת ישראל והשמחה שקרנה ממנו חיברו את כולם לתורה ולישוב ארץ ישראל.  לפני הערב אלישבע ביקשה שהאזכרה לא תהיה בצורה של בכי וצער, אלא דווקא שמחה של תורה וריקודים של מצווה. זה בדיוק הרב מאיר חי, ואני בטוח שהוא מאיר עכשיו ומחייך ממה שהוא רואה עכשיו".

אלישבע חי, אלמנתו של הרב מאיר חי הי"ד,  הודתה לכל המסייעים לבניית בית הכנסת, והעניקה להם תעודות הוקרה.

הערב המרגש הסתיים בשיעור של חותנו של הרב מאיר חי, הרב אליהו מירב, ובריקודי שמחה ו"ניגונים מאירים" של מאות המשתתפים בליווי יצחק מאיר ותזמורתו.